رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز  از پیش بینی برداشت بیش از 80 هزار تن گندم، جو و کلزا در سال زراعی 97-96 خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجید موسوی درباره برداشت و خرید تضمینی محصولات گندم، جو و کلزا در استان البرز، گفت: در سال زراعی 97-96 اراضی کشت گندم استان 10 هزار و 148 هکتار  با پیش بینی تولید حدود 54 هزار تن، اراضی کشت جو استان 4 هزار   985 هکتار با پیش بینی تولید حدود 24هزار تن و کشت کلزای استان 705 هکتار با پیش بینی تولید حدود هزار و 974 تن است که البته با توجه به وضعیت جوی اوایل سال و بارندگی‌ها احتمال نوسانات تناژ وجود دارد.

موسوی افزود: زمان برداشت محصولات با توجه به وضعیت آب و هوایی پیش بینی می‌شود از 15 خرداد از مناطق جنوبی استان آغاز و تا اواخر تیر ماه ادامه داشته باشد.

وی ضمن تاکید در برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی در موضوعات برداشت، حمل، خرید و پرداخت وجه محصول خریداری شده بیان داشت: 6 دستگاه کمباین بومی و حدود 80  دستگاه کمباین مهاجر در بحث برداشت محصولات در سطح استان  فعال خواهند بود، همچنین تعداد 11 اکیپ شبکه ناظر  بر برداشت محصولات در این مدت نظارت خواهند نمود.

موسوی تعداد مراکز خرید گندم را 5 مرکز، جو 2 مرکز و کلزا را یک مرکز درسطح اسنان اعلام و عنوان کرد: قیمت تضمینی محصول  گندم در سال‌جاری 13 هزار ریال، جو 10هزار و 300 ریال و کلزا 28 هزار و 665 ریال مشخص شده  است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.