به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه درآیین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان البرز، افزود: در بهزیستی به دنبال جامعه پذیری، جامعه هدف هستیم تا همه افراد از فرصت های برابر برخوردار شوند.
وی ادامه داد: عمده ترین وظیفه بهزیستی نگاه کارشناسی به افراد بی سرپرست، بد سرپرست دچار ضایعات و معلولیت ها، سالمندان، معتادن متجاهر است که بر خدمات تخصصی در این زمینه تاکید می شود.
محسنی بند پی گفت: بهزیستی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی خدمات اثر بخشی داشته که در چهار سال اخیر سه راهبرد کلی را فرا روی برنامه های کاری قرار داده است.
وی اضافه کرد: تلاش و کوشش برای پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت ها از جمله این راهبردهای کلی به شمار می رود که در این زمینه اقدامات خوبی دراستان البرز و کشور صورت گرفته است.
رییس سازمان بهزیستی همچنین گفت: بیش از 95 درصد پوشش غربالگری چشم برای جلوگیری از کم بینایی و نابینایی افراد زیر 20 سال، غربالگری برای جلوگیری از ناشنوایی و آموزش های ازدواج برای کاهش طلاق و عارضه زن سرپرست خانوار و کودک بدسرپرست از جمله اقدامات موثر دراین زمینه به شمارمی رود.
وی خاطرنشان کرد: طرح نظام مراقبتی از دانش آموزان از دیگر اقدامات پیشگیرانه است که فعالیت های خوبی دراین زمینه انجام شده است.
محسنی بندپی افزود: دربخش مداخلات اجتماعی نیز اقدامات موثری صورت گرفته که از جمله آن می توان به توسعه اورژانس اجتماعی اشاره کرد.
رییس سازمان بهزیستی اظهار داشت: الگوی درمان مدار بهزیستی با همکاری قوه قضاییه برای پیشگیری و کاهش طلاق که شاهد عملکرد آماری خوبی دراین زمینه هستیم، به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: با هدف توانمندسازی معلولان کارگاه های آموزشی و مهارت آموزی مدنظر قرارگرفته و بهزیستی دراین زمینه اقدامات موثری داشته است.
وی ادامه داد: لایحه دولت به مجلس برای حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ارایه شده که مجلس با نگاه وسیعی آن را مصوب کرده و در سال جاری ازسوی رییس جمهوری ابلاغ و زمینه اجرایی شدن آن فراهم شده است.
رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: امروز 94 درصد فعالیت های بهزیستی برون سپاری شده و به سازمان های مردم نهاد و تفاهم نامه هایی با کشورهای سوئد و آلمان برای ارتفای بخش خدماتی به معلولان داشته ایم.
وی خاطرنشان کرد: بهزیستی با 22 هزار نیرو فعالیت های خوبی در کشور داشته و 24 اداره کل آن در کشور در زمره رتبه های برتر قرار گرفته اند.
محسنی بندپی افزود: البرز استان کوچکی است وبا توجه به مهاجرت پذیری آن موضوع اشتغال باید به صورت ویژه دنبال شود و حاشیه نشینی بالا از موضوعات مهمی دراین استان به شمار می رود که با انتصاب مدیران تخصصی به دنبال حل مشکلات آن هستیم.
در این آیین از زحمات «داریوش بیات نژاد» قدردانی و «اسدالله حیدری» به عنوان مدیرکل بهزیستی استان البرز معرفی شد.
همچنین دراین آیین نماینده بخش خصوصی بهزیستی استان البرز به نمایندگی از مهدهای کودک این استان از رییس بهزیستی کشور خواستار افزایش سرانه آموزشی کودکان شد. نشان افتخار بر دوش مدیرکل سابق بهزیستی (داریوش بیات نژاد) به پاس قدردانی از حمایت از معلولان استان البرز انداخته شد.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.