به گزارش ایرنا، اسماعیل خلیلی روز پنجشنبه در نخستین همایش روستا، تعاون و کارآفرینی که شامگاه گذشته با حضور کارآفرینان برتر، دهیاران و دیگر مسئولان استان البرز در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، افزود: باید با استفاده از تسهیلاتی که دولت در اختیار قرار داده در زمینه ایجاد اشتغال تلاش کنیم.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز هدف از برگزاری این همایش را ترویج و توسعه تعاون بیان کرد و گفت: همه با هم باید تلاش کرده تا با ایجاد روح کار آفرینی در مردم روستایی وظیفه خطیر ایجاد اشتغال را به خوبی ایفا کنیم.
خلیلی با اشاره به اقدامات فرماندار ساوجبلاغ در زمینه ایجاد اشتغال در شهرستان، گفت: فرماندار ساوجبلاغ تنها فرمانداری است که در بحث اشتغال خوب عمل کرده وبه همین دلیل از استاندار هم لوح دریافت کرده است.
خلیلی گفت: وضعیت اشتغال ما در استان شامل 54 درصد در بحث خدمات، 43 درصد در صنعت و 3 درصد در کشاورزی است که این آمار بسیار پایین بوده و باید تلاش گردد تا آمار اشتغال در بحث کشاورزی افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه همین درصد کم در بخش کشاورزی نیز متعلق به اتباع خارجی است، گفت: هم اکنون 180 هزار تبعه خارجی در استان وجود دارد که اگر یک چهارم آنها نیز شاغل باشند چیزی در حدود 50 هزار شاغل وجود دارد که باید تلاش گردد این موضوع ساماندهی شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: دولت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق ملی تعاون برای اشتغال در کل کشور در نظر گرفته است که در این میان سهم شهرستان ساوجبلاغ 40 میلیارد بوده که تاکنون محقق شده است.
وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان ساوجبلاغ از اهمیت بالایی برخوردار بوده و دارای پتانسیل بسیاری است وظیفه دهیاران و بخشداران این است که با تلاش برای ایجاد تعاون و اشتغال از مهاجرت جوانها به شهرها جلوگیری نمایند.
در پایان تعدادی از کار آفرینان و اساتید دانشگاه به بیان راهکار و تجربیات خود در حوزه اشتغال و کار آفرینی پرداختند.
1535/7411
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.