وحید یعقوبی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کارگاه در راستای ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش، تقویت روحیه پرسشگری و بسترسازی برای رشد ایده پردازی و خلاقیت میان دانش آموزان در پژوهش سرای معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج فعال شد.
وی با اشاره به اینکه تحقیق، پژوهش و ایده های خلاقانه اساس توسعه جامعه را تشکیل می دهد، خاطرنشان شد: لازم است خلاقیت و پروراندن ایده های نو در نظام آموزشی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در فرآیند آموزش باید به جای شیوه معلم محوری از شیوه دانش آموز محوری استفاده کنیم، ادامه داد: راه اندازی اینگونه کارگاه های آموزشی موجب رشد خلاقانه و ایده پردازی دانش آموزان در فضای مدارس می شود.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج یادآورشد: در این کارگاه ایده های دانش آموزان نخبه البرزی با راهنمایی و مشاوره اساتید راهنمای توانمند پژوهش سرا ی معلم تبدیل به محصول می گردد و آماده ثبت اختراع و یا در صورت داشتن شرایط لازم تجاری سازی می گردد.
یعقوبی بیان داشت: تا کنون بسیاری از ایده های ساخته شده دانش آموزان دراین پژوهش سرا با حضور در جشنواره های ملی و بین المللی حائز رتبه های برتر شد ند و مدال های مختلف این جشنواره ها را از آن خود کردند.
وی افزود: دانش آموزان عضو پژوهش سرای معلم همچنین در جشنواره های جوان و نوجوان خوارزمی، ابداعات و اختراعات جشنواره های ریاست جمهوری و اروپا ،کنفرانس ها ی داخلی و خارجی برای البرز و ایران اسلامی افتخارآفرینی کردند.
وی گفت: کارگاه ایده پردازی دانش آموزی البرز در مساحت 170 متر مربع تکمیل و تجهیز شد که اعتبار آن محل کمک خیرین مدرسه ساز، آموزش و پرورش استان البرز و درآمد های پژوهش سرا معلم تامین شده است.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد که حدود 53 هزار نفر آن در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج تحصیل می کنند.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.