مهریار کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این جشنواره با هدف ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه مسائل، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت ­های دانش آموزان براساس شیوه نامه وزارتخانه ای در کشور برگزار می شود.
وی با بیان اینکه مرحله استانی این جشنواره در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا کرج برگزار شد، تصریح کرد: در چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی البرز 22 هزار و 5 دانش آموز از مدارس دوره اول متوسطه شرکت کردند که آثار 375 نفر منتخب شناخته شد.
وی اظهار داشت: دانش آموزان در این جشنواره در شش محور با موضوع زبان انگلیسی، فعالیت های آزمایشگاهی ، دست سازه، ادبیات فارسی ، کارآفرینی و پژوهش شرکت کردند.
وی یادآور شد: پس از ارزیابی داوران 6 اثر از دانش آموزان استان البرز به مرحله کشوری چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی که در مرداد ماه 97 در مشهد مقدس برگزار می شود ، راه پیدا می کند.
وی اضافه کرد: در مرحله استانی سومین جشنواره نوجوان خوارزمی البرز در سال تحصیلی گذشته 54 اثر رتبه برتر را کسب کرد که 9 اثر آن به مرحله کشوری راه یافت.
وی ادامه داد: در سومین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی که سال تحصیلی گذشته در مشهد برگزار شد، 7 نفر توانستند به رتبه برتر کشوری دست پیدا کنند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.