رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج با تذکر به اولویت قرار دادن انتخاب شورا، دلایل آبگرفتگی زیرگذرهای شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس زارع در نطق پیش از دستور شصت‌ویکمین جلسه علنی امروز شورای شهر کرج، گفت: بر اساس شرح وظایف شورای شهر، یکی از اولویت های شورا، انتخاب شهردار است که متاسفانه از این وظیفه دور شدیم. دو صورت جلسه گذشته بسیار مهم است و در عملکرد شورا موثر است لذا لازم است سریع‌تر امضا و شهردار مشخص شود.

وی در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار اردکانی از زحمات بی ادعای وی تقدیر کرد. 

زارع با انتقاد از عملکرد شهرداری نسبت به عدم رسیدگی به موقع مشکلات عمرانی معابر شهر خصوصا در زمان بارندگی به ایراد و اشکال چند زیرگذر سطح شهر کرج اشاره کرد و افزود: گزارش مطرح شده نه به شکل تخصصی بلکه با مشاهدات عینی، جمع آوری شده لذا لازم است اقدامات اساسی در رفع نواقص معابر و زیرگذرگاههای شهر انجام شود تا از بروز مشکلات و آبگرفتگی بعدی، پیشگیری شود.

وی با تشریح مشکلات اکثر زیرگذرهای شهر کرج، بیان کرد: معمولا عمده مشکلات معابر در زمان بارندگی و تجمع آب، بروز می کند و دلیل آن شستن گل و لای سطح شهر و تجمع آنها در خروجی های این مسیرها است.

وی با اشاره به انباشت گل و لای در زیرگذرهای استاندارد، آیت اله هاشمی، آیت اله طالقانی، ساسانی، شهید کچوئی، فاز 4 مهرشهر، میدان تره بار و محمدشهر، خاطرنشان کرد: کوچک بودن و گاها کم بودن تعداد خروجی آب، دلیل آب گرفتگی های این زیرگذرها بود.

زارع گفت: آبگرفتگی زیرگذر میانجاده نیز علاوه بر انباشت گل و لای، نامناسب بودن شیب بندی، نیز علت آبگرفتگی آن بود. همچنین در زیرگذر میدان سپاه به دلیل انباشت و شستشوی گل و لای، کوچک بودن دریچه و حجم آبهای سطحی، شیب خیابان نیز عامل هدایت جریان آب به سمت دریچه های بود که قادر به خروج آب نبودند و باعث شد مردم در این مسیرها گرفتار شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در پایان از سرپرست شهرداری درخواست فوری کرد که اقدامات مهندسی برای موارد مطرح شده انجام شود تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.