به گزارش ایرنا، محمد نبیونی روز چهارشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد که انتخاب شهرداراز دستورجلسه خارج نکرده اما این موضوع در پیش‌نویس نشست امروز نبود.
وی، علت عدم انتخاب شهردار کرج در نشست امروز شورای شهر را سفر نامزد تنها شهرداری به خارج از کشور عنوان کرد.
نبیونی در خصوص حضور فرماندار در نشست رسمی شورا گفت: نامه‌ای از سوی معاون استاندار و دبیر شورای حل اختلاف مبنی بر سلسله‌مراتب رسیدگی به اختلافات شورا ارسال شد که من پاسخ آن را دادم.
وی اظهار داشت : بر اساس قانون مرجع رسیدگی به اختلافات شوراهای مرکز شهرستان‌ها و استان‌ها، هیات حل اختلاف است.
عباس زارع عضو شورای اسلامی شهر کرج در این نشست به اهمیت موضوع انتخاب شهردار تاکید کرد و گفت: بر اساس شرح وظایف، انتخاب شهردار از اولویت هایی است که می بایست به آن پرداخته شود.
وی افزود: طبق قانون نباید موضوع انتخاب شهردار از دستورجلسه امروز شورای اسلامی شهر کرج خارج می شد.
اکبر سلیم‌نژاد عضو دیگر شورا از رئیس شورای اسلامی شهر کرج خواست که یکشنبه‌ی آتی انتخاب شهردارکرج نهایی شود.
وی بیان داشت : طولانی شدن زمان انتخاب شهردار به نفع شهر و شهروندان نیست.
مهدی حاجی‌قاسمی عضو دیگر شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه همه‌ی اعضا با هم برابرند و هیچ‌کدام بر دیگری ارجحیت ندارد، گفت: همان‌طور که فرج الله ایلیات عضو شورا در رسانه‌ی ملی وعده دادند امیدواریم بحث انتخاب شهردار تا آخر هفته آینده نهایی شود.
پس از استعفای اصغر نصیری در اواخر فروردین ماه سال جاری ، موضوع انتخاب شهردار به چالشی در مدیریت شهری کرج تبدیل شده است .
مجید غلام سریزدی تنها گزینه شهرداری کرج از اوایل اردیبهشت ماه توسط اکثر اعضای شورای شهر برای این شهرداری مطرح شده لیکن این گزینه با مخالفت هایی همراه بوده است.
برخی اعضای شورای شهر معتقدند که صلاحیت غلام سریزدی بایستی از سوی دستگاه های ذیربط تائید شود سپس شورا برای انتخاب تصمیم گیری کند.
همچنین برخی می گویند: تائید صلاحیت شهردار می تواند بعد از انتخاب توسط شورا هم انجام شود و شورای شهر باید تکلیف شهر را مشخص کند.
شورای اسلامی شهر کرج 13 عضو دارد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.