به گزارش ایرنا، اینکه زیر ساخت های کلانشهر کرج به گونه ای است که در زمان بارندگی ها سبب مشکلاتی برای مردم می شود و رفت و آمد خودرو ها و مردم را با اختلال مواجه می کند، موضوع محوری نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز قرار گرفت .
انباشت آب در زیر گذرها ، پس زدگی آب جوی ها و نبود طرح جامع برای هدایت آب های سطحی از جمله مشکلات به هنگام بارش نزولات جوی در کرج از مواردی بود که به آنها پرداخته شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز دراین نشست گفت: به هنگام بارش باران بارها شاهد انباشت آب در زیرگذرهای میدان سپاه ،استاندارد ، منطقه ساسانی و محمدشهربوده ایم.
مهدی مهرور افزود: براساس گزارش ها میزان بارش باران دراین آبگرفتگی ها 25 میلی متر و کمتر از یک ساعت بوده بنابراین لازم است با پیش بینی تمهیدات لازم از آمادگی بیشتری برخوردار شد.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از این آبگرفتگی ها به ریختن زباله ها در جوی ها باز می گردد که لازم است ازسوی شهرداری برای پاکسازی آنها با توجه به هشدارهای پیش از بارش ازسوی اداره کل هواشناسی انجام شود.
سرپرست شهرداری کرج نیز دراین نشست گفت: حجم بارش های اخیر در مدت زمان یاد شده بی سابقه بوده است و در محورها و زیر گذرهای شمالی و جنوبی مشکلاتی را ایجاد کرده بود.
محمد رضا احمدی نژاد افزود: مشکلات ایجاد شده مربوط به زیرگذرها نبوده بلکه ناشی از هدایت نادرست آب از بالادست است.
وی ادامه داد: اقدامات لازم دراین زمینه درحال انجام است که از جمله آن می توان به لوله گذاری در بلوار ماهان اشاره کرد.
احمدی نژاد گفت: مشکل معارض تاسیسات در برخی از مناطق کرج هنوز رفع نشده است .
سرپرست شهرداری کرج با عذرخواهی از مردم به خاطر مشکلات آبگرفتگی معابر کرج در روزهای گذشته ، یادآورشد: استفاده از پمپ ها الزاما مشکل ما ار در کرج حل نمی کند و بخشی از آبگرفتگی به دلیل ریختن زباله ها است که درمعابر ریخته می شود.
مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز در این نشست گفت: میزان بارش های اخیر کاملا ازسوی اداره کل هواشناسی پیش بینی و هشدارهای لازم داده شده بود.
منصور رحمانیان افزود: این بارش های بهاری با رعد وبرق ، ورزش باد تند همراه است که باید این نکات نیز مدنظر قرار گیرد.
وی گفت: بارش ها در روزهای آینده ادامه دارد وامسال بارندگی خوبی در استان البرز داشته ایم که باید از این بارش ها نهایت بهره برداری را داشت.
وی خاطرنشان کرد: میانگین بارش سالانه استان البرز 253میلی متر است که از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 240میلی متر بارش داشته ایم.
دراین نشست همچنین هماهنگی برای برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) از جمله تامین امکانات خدماتی و تمهیدات امنیتی در محل برگزاری مراسم ویژه این مناسبت از 13 لغایت 19 خردادماه انجام گرفت .
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.