سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج از ثبت تمام رخدادها و وقایع شهری قابل رصد از طریق دوربین‌های نظارتی کرج خبر داد. 

به گزارش ایلنا، محمد حاجی جعفری گفت: یکی از راهکارها و شیوه های صحیح مدیریت شهری دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق بر مبنای فراوانی هر یک از موضوعات مد نظر به منظور اولویت بندی برای رفع این مسائل و مشکلات است.

وی افزود: با توجه به محدودیت های مالی موجود، اولویت بندی در رفع مشکلات بر حسب ضرورت و فراوانی آمارهای مربوط به آن ضروری است، برای این منظور مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج با راه اندازی واحد اپراتوری ثبت رخدادها و وقایع، کلیه امور و رخدادهای قابل پیگیری اتفاق افتاده در سطح شهر را از طریق دوربین های خود ثبت کرده و پس از آماربرداری از میزان فراوانی رخدادها در طول روز، ماه و سال، نتایج بررسی ها را به منظور یافتن راه حل در اختیار واحدهای مطالعاتی و اجرایی شهرداری قرار خواهد داد.

 به گفته وی، این مهم می تواند در بحث مدیریت منابع مالی و پوشش موضوعات اولویت دار کمک شایانی کند.

سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج، در توضیح اهم موضوعات قابل برداشت از سوی دوربین ها واپراتورهای مرکز در طول شبانه روز که قابل ثبت باشند به موضوعاتی چون شناسایی آبگرفتگی معابر بصورت نقطه ای، گره های ترافیکی، وقوع تصادفات و همچنین برداشت آمار حضور زمانی و مکانی متکدیان در تقاطعات، توقف غیر مجاز تاکسی ها در پیاده و سوار کردن مسافر و ... اشاره کرد.

حاجی جعفری اضافه کرد: با تکمیل آمارها و برداشت های میدانی در یک دوره سه ماهه، خروجی این مطالعات به واحدهای مربوطه ارجاع خواهد شد. پس از اعمال تصمیم برای رفع مشکل گزارش شده مجدد فرآیندهای بوجود آمده از اتخاذ تصمیم مربوطه بررسی و نتایج اقدام صورت گرفته نیز ارزیابی می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.