به گزارش ایرنا، فرماندار ساوجبلاغ در این ضیافت، گفت: معضل اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یک بیماری محسوب می شود اما اگر فرد برای درمانش اقدام به خودمعرفی نکند، به صورت یک جرم محسوب می شود.
ابوالقاسم پالیزگیر گفت: خانواده ها باید مراقبت کنند تا افرادی که بهبود یافته اند مجدد در دام اعتیاد گرفتار نشوند.
وی گفت: فعالیت های سالم اجتماعی را باید در جامعه ایجاد کنیم و در توسعه ورزش و امکان سرگرمی بیشتر توجه داشته باشیم زیرا ترویج ورزش، اعتیاد را از جامعه دور می کند.
پالیزگیر اظهار داشت: مهمترین راه مقابله با اعتیاد آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از زیان های آن است، چرا که اگر یک جوان بداند که استفاده از مواد مخدر جان و مال، آبرو و شخصیت اجتماعی و خانواده و شغلش را به خطر می اندازد به سراغ آن نخواهد رفت.
فرماندار ساوجبلاغ وجود زندان قزل الحصار در حاشیه بخش و شهر چهارباغ را یکی از آسیب های جدی در بخش مواد مخدر بیان کرد و گفت: باید این زندان منتقل شود تا در این منطقه کمتر شاهد مشکلات مرتبط با اعتیاد و فروش مواد مخدر باشیم.
وی افزود: در سال های اخیر روند رو به رشدی را در ساوجبلاغ در زمینه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد داشتیم و امسال هم این اقدام توسط شورای مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر به طور جدی با هدف مبارزه با سوداگران مرگ ادامه دارد.

رییس اداره بهزیستی ساوجبلاغ نیز با اشاره به اجرای طرح غربالگری اعتیاد همزمان با سراسر استان در شهرستان ساوجبلاغ، گفت: در این طرح بیش از 345 نفر معتاد متجاهر کارتن خواب دستگیر و تحویل مراکز غربالگری شدند که تعداد 280 نفر از آنان در قالب ماده 16(متجاهر کارتن خواب بی خانمان )و تبصره 2 ماده 16(دارای خانواده) در 5 کمپ تحت نظارت بهزیستی ساماندهی و پذیرش شده و دوره سم زدایی را به پایان رسانده اند.
فرهاد ثانی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری فرمانداری، بهزیستی، سپاه و نیروی انتظامی در سال جاری با جدیت تمام ادامه دارد.
ثانی افزود: 11 کمپ ترک اعتیاد ماده 15 به صورت خودمعرف و داوطلب، شامل یک کمپ زنان و 10 کمپ مردان در سال 96، حدود 4 هزار و 176معتاد را پذیرش کرده اند و بهزیستی 57 میلیون تومان در این زمینه هزینه کرده است.
رییس اداره بهزیستی ساوجبلاغ افزود: توزیع بسته های کاهش آسیب به همراه یک وعده غذای گرم ارائه شده است.
وی افزود: آگاهی بخشی و خدمات مددکاری و روانشناسی پرونده های ایدز در مجموع یک هزار و 320 مورد با اعتباری بالغ بر 155 میلیون تومان بوده است.
ثانی افزود: در حوزه آموزش 350 نفر با اعتبار 13 میلیون تومان در محلات، محیط های آموزشی، کاری و... از آموزش های پیشگیری از اعتیاد و مهارت های زندگی برخوردار شده اند.
1535/7411
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.