معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرز گفت: پرداخت دستمزد کشاورزان و گندم کاران استان البرز در اولویت امور قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، عبادالله کامکار امروز در جلسه ستاد برداشت و خرید تضمینی محصولات گندم و کلزا کشاورزان، اظهار داشت: تأمین بازار فروش محصولات کشاورزی یکی از مهم ترین دغدغه های کشاورزان و مسئولان برای تأمین معیشت این قشر است.

وی افزود: پرداخت به موقع دستمزد کشاورزان و گندم کاران در اولویت نخست دولت و مسئولان مربوطه است.

وی با اشاره به اینکه تردد وسایل حمل گندم و سوخت کمباین ها مهم ترین مشکلات کشاورزان در این بخش است اذعان کرد: برای رفع این مشکل شرکت فرآورده های نفتی همکاری لازم را برای اجرای این طرح دارند. همچنین لازم است پلیس راه، برای تردد کمباین ها، همکاری لازم داشته باشند.

معاون استاندار تصریح کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی و شرکت پشتیبانی امور دام استان در تجهیز مراکز خرید از تاریخ اعلام شده و مساعدت لازم با کشاورزان به ویژه در خصوص زمان تخلیه محموله ارسالی کشاورزان آمادگی کامل دارد.

کامکار افزود: شرکت فرآورده های نفتی در تامین سوخت کمباین ها بویژه در شهرستان اشتهارد همکاری لازم را انجام دهند.

وی افزود: برای کمباین های متوسط روزانه 200 لیتر و برای کمباین های سنگین و نیمه سنگین روزانه 300 لیتر و مجزا از کل سهمیه سوخت استان در نظر گرفته شده است.

کامکار تصریح کرد: در این راستا باید پایش و نظارت برای جلوگیری از هرگونه گندم ناخالصی صورت گیرد و محل مراکز خرید گندم و جو در سطح استان تعیین شود.

معاون استاندار عنوان کرد: تعاونی کمباین داران همکاری لازم برای تامین و اعزام کمباین بویژه کمباین دارای کد برداشت کلزا را فراهم کنند.

کامکار ضمن تاکید همکاری به موقع بانکها در پرداخت به موقع وجوه خریداران، افزود: در این راستا آتش نشانی در مقابله با حوادث احتمالی آتش سوزی مزارع و اطفا به موقع آن آمادگی و همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به جلوگیری از افزایش هزینه حمل و نقل محصول تولیدی کشاورزان، نظارت بر پایانه های باربری و کرایه حمل را لازم دانست و اضافه کرد: فرمانداران شهرستان ها با مدیران جهاد کشاورزی در راستای تشکیل ستاد برداشت و خرید تضمینی خرید غلات پاییزه و کلزا و مقابله با سود جویان و جلوگیری از اقداماتی چون اختلاط محصول را انجام دهند.

وی افزود: برای جلو گیری از افزایش هزینه حمل و نقل محصول تولیدی کشاورزان پایانه های باربری بر موضوع کرایه حمل، نظارت لازم را داشته باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.