مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز روز شنبه به مناسبت فرارسیدن دهم ماه مبارک رمضان، سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: حضرت خدیجه (س) الگویی برای زنان تمام اعصار و قرون است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی گفت: امروز بانوان می توانند با بهره گیری از الگوی زندگانی آن حضرت در پشتیبانی ارزش های دینی و تربیت فرزندان خود بهره گیرند و بخصوص دخترانشان را با فرهنگ فاطمی بیش از پیش آشنا نمایند.
وی اظهار داشت: آن حضرت با تمام وجود درکنار پیامبر اسلام (ص ) ایستاد و با جان و مال در راه توسعه و ترویج دین مبین اسلام گام برداشت.
صالحی گفت : درباب نقش این بانوی بزرگوار در پیشبرد اهداف پیامبر(ص ) همین بس که مورخان می گویند سرمایه حضرت خدیجه (س) مهم ترین پشتیبان برای انجام رسالت الهی پیامبر(ص ) بود و در یک کلام سرمایه آن حضرت موجب رشد، ترویج و ترقی اسلام در آن مقطع تاریخی شد.
وی بیان داشت: نکته ای که در زندگی ام المومنین حضرت خدیجه (س) جلوه می کند و می درخشد این است که با وجود تحمل بسیاری از سختی ها و طعنه ها هیچگاه ذره ای اعتراض و گلایه نکرد و با همه وجود و اعتقاد کامل از حرکت پیامبرش پشتیبانی کرد.
وی گفت: به همین مناسبت 8 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان ویژه برنامه خدیجه، مادر امت را با هدف پرداختن به سیره حضرت خدیجه(س) اجرا کرد.
صالحی با بیان اینکه در بعضی از بقاع این ویژه برنامه شب گذشته و در بقاع دیگر صبح امروز و یا بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می شود، افزود: در بعضی از بقاع این برنامه ویژه بانوان به خصوص مادران و همسران شهدا برگزار می شود.
این مسئول همچنین از اجرای برنامه جشن میلاد امام حسن(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: از این فرصت برای اجرای طرح مودت استفاده می کنیم تا به ترویج احسان و نیکوکاری وبهسازی بقاع متبرکه با مشارکت آحاد مردم بپردازیم.
در استان البرز 100 بقعه متبرکه و امامزاده وجود دارد.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.