به گزارش ایرنا، سیدعلی صدرالسادات روز شنبه در آئین رونمایی از 6 فروند بالگرد امدادی مرکز فوریت های پزشکی کشوردرفرودگاه بین المللی پیام استان البرزافزود: سالانه سوانح زیادی درجاده های کشور رخ می دهد که شمار جانباختگان و مصدومان این حوادث فراوان است.
وی گفت: هرچند اقداماتی نظیر اصلاح راه ها و فرهنگ سازی صورت گرفته اما باید بدانیم که ایران یکی از 20 کشور جهان با شرایط اقلیمی و جغرافیایی خاص است و باید اورژانس هوایی آن را تقویت کرد.
صدرالسادات ادامه داد: از سوی دیگر امکانات بیمارستانی و درمانی کشور به شکلی نیست که درهمه نقاط ایران بتوان به مصدومان و بیماران خدمات ارائه کرد و برهمین اساس تاکید وزیر بهداشت و درمان بر توسعه امداد هوایی است .
وی بیان داشت: به رغم تحریم ها نیاز است که با شرکت های مختلف خارجی درخصوص خرید بالگرد امدادی مذاکراتی انجام شود هرچند برای رسیدن به این مهم موانع زیادی وجود دارد.
معاون وزیر بهداشت افزود: طی 2 سال گذشته توانستیم این 6 فروند بالگرد امدادی مجهز به امکانات پیشرفته را از اروپا خریداری کنیم.
رونمایی از 6 فروند بالگرد جدید امدادی روز شنبه با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در فرودگاه بین المللی پیام البرز انجام شد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.