به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسایل اقتصادی، گفت: رعایت کامل نکاتی که ایشان مطرح فرمودند در مذاکرات کارگشا خواهد بود.
وی تصریح کرد: ما درمذاکره با کشورهای اروپایی دعوا نداریم و باید تضمین لازم را در خصوص پایبندی به برجام بگیریم، چون به گفته های آنان اعتماد نداریم.
حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نوع برخورد غرب در مسایل اقتصادی، گفت: بیانات ایشان بسیار دقیق و کارگشا بود که مسئولان مربوطه آنها را به جان بگیرند و عمل کنند تا بخش عمده ای از مشکلات کشور حل شود.
وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری به 10 نکته در زمینه استرتژی در نوع رفتار با سازمان ملل اشاره کردند. بحث ایشان صریح، گویا و دقیق بود و آنچه مطالبه و خواست نظام از جامعه بین الملل و مسئولان داخلی بود را بیان کردند.
امام جمعه کرج ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان به این نکته اشاره داشتند که ایران از تقویت مولفه های قدرت خود دست بردار نبوده و درباره آن مذاکره نمی کند. ایران نمی تواند با اروپا تعامل داشته باشد مگر اینکه تضمین های قطعی و عینی بدهند که بدعهدی نداشته و با تحریم های امریکا مقابله می کنند.
وی در ادامه مطالبات رهبر معظم انقلاب را خواسته ملی دانسته و تاکید کرد: مردم نیز از مسئولان می خواهند که قاطعانه این خواسته ها را دنبال کنند و ذره ای کوتاه نیایند.
حسینی همدانی اظهار کرد: مسئولان باید در مقابل دشمن مقتدرانه سخن بگویند و بدانند که اینگونه سخن گفتن موجب امنیت کشور خواهد شد. نمی توان به این مجسمه های فساد اعتماد داشت، همانطور که کره شمالی پذیرفت که توان هسته ای خود را نابود کند اما امریکا به وعده خود عمل نکرد.
نماینده ولی فقیه در البرز تاکید کرد: امریکا قصد دارد در جریان پرونده هسته ای ایران و ایجاد تحریم های گسترده به نفع خود زمان را بخرد و اهرم های قدرت و امنیت ملی ما را از کار بیندازند و به کشور ما آسیب وارد کند.
حسینی همدانی خاطرنشان کرد: از زمان به قدرت رسیدن رئیس جمهوری فعلی امریکا و تعیین کابینه ای ضد ایرانی، همیشه در پی ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند. وزیر خارجه آنها گفته که تحریم بر ایران اثر کرده و همین راه را باید طی کرد و ناآرامی اجتماعی راه انداخت و تا براندازی جمهوری اسلامی پیش رفت.
وی با تاکید بر اینکه آمریکا برای مقابله با ایران برنامه ای جز مسایل اقتصادی ندارد و بیشترین برنامه ریزی خود را روی این موضوع متمرکز کرده است، گفت: آمریکا به شدت از نفوذ ایران در منطقه می ترسد.
حسینی همدانی تاکید کرد: در داخل کشور کسی از سخن وزیر خارجه آمریکا نمی ترسدو همه بدانند که مهم ترین گزینه آمریکا مسایل اقتصادی است.
امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه اگر به فرمایشات رهبری گوش کرده و اقتصاد مقاوتی را پیاده کنیم، می توانیم این گزینه را نیز از بین ببریم، گفت: دشمنان توان دفاعی ما را می شناسند و می دانند اگر به ایران ضربه بزنند ضربه که خواهد خورد کوبنده و نابود کننده خواهد بود
وی افزود: اگر دشمنان از مسایل نظامی می گویند برای از بین بردن وحدت اجتماعی است که باید در مقابل آن بصیر بود. باید به آرمان های انقلاب و تبعیت از رهبری و ترجیج مصالح ملی بر منافع جناحی توجه کرد تا نقشه ها خنثی شود.
وی با تاکید بر اینکه از بین بردن امید مردم در دستور کار دشمنان قرار گرفته است، اظهار داشت: باید در مذاکرات و مراودات مصالح مردم، کشور و نظام مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه کرج با اشاره به هفتم خرداد روز قانون و سالروز تشکیل مجلس، گفت: با توجه به اهمیت قانون، باید مجلسیان فرمایشات و توصیه های امام راحل و مقام معظم رهبری را با دقت نظر بیشتری مورد توجه قرار دهند.
وی تاکید کرد: مصوبه و تصمیم مجلس می تواند باعث استقلال بیشتر کشور شود، لذا دقت دقت نظر در مصوبات ضروری است. نقش مجلس در بزنگاه های تاریخ مشخص می کند که گاهی یک تصمیم باعث وابستگی و گاهی باعث استقلال می شود که باید به آن دقت شود.
حسینی همدانی تاکید کرد: بیش از نیمی از این دوره مجلس شورای اسلامی می گذرد اما برخی از مطالبات مردم و رهبری انجام نشده که باید به آن توجه بیشتری کرد.
وی با اشاره به اهمیت کرج و قرار گرفتن آن در مسیر مواصلاتی بسیاری از استان ها، اظهار داشت: باید وضعیتی خوب برای شهر رقم زند، وظیفه شورای شهر خدمت به مردم است و این وظیفه را باید به بهترین نحو انجام دهد. باید به گونه ای باشد که با یک بارندگی شهر و زندگی مردم مختل شود.
حسینی همدانی با تأکید بر اینکه کسی نمی‌تواند به شورای شهر بگوید فلانی را برای شهرداری انتخاب کند، گفت: بنده ملاک‌ها را گفته‌ام و ضرورت دارد که فردی با صلاحیت انتخاب شود.
خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه برخی می‌گویند نمی‌توانیم نماینده ولی ‌فقیه را ببینیم، گفت: این حرف نادرست است، روزهای چهارشنبه ملاقات عمومی است و همه می‌توانند مراجعه کنند. با واسطه قرار دادن افراد برای حضور در دفتر امام ‌جمعه کرج مخالف هستم.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه از برخی شنیده می‌شود که چرا کرج امام‌ جمعه موقت ندارد، گفت: رهبر معظم انقلاب بنده را به ‌عنوان نماینده ولی‌ فقیه در استان البرز و امام‌ جمعه کرج معین کرده‌اند، انتخاب امام ‌جمعه موقت حق بنده است، دوست دارم وظیفه خود را تا حد ممکن انجام دهم و به امام‌جمعه موقت نیازی نباشد.
حسینی همدانی با تأکید بر اینکه برخی نیز مدعی شده‌اند که بنده از شخصی شکایت کرده‌ام، گفت: بنده شکایتی از کسی مطرح نکرده‌ام، با خانواده فردی که ادعا می کنند از وی شکایت شده تماس می‌گیرند و می‌گویند که فلانی شکایت کرده و ما واسطه می‌شویم تا شکایتش را پس بگیرد، در حالی‌که این مساله از پایه کذب است.
امام جمعه کرج همچنین با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان سالگرد وفات حضرت خدیجه (س)، گفت: این بانوی گرانقدر فعالیت های فرهنگی و اقتصادی قابل تقدیری در کنار پیامبر اکرم (ص) داشته است.
وی همچنین به پنجم خرداد روز نسیم مهر و حمایت از خانواده زندانیان اشاره کرد و گفت: خانواده های این زندانیان به دلیل نداشتن سرپرست در معرض انواع آسیب های اجتماعی، فرهنگی، روانی و اقتصادی قرار دارند، لذا وظیفه دینی می طلبد مردم و مسئولان تا حد امکان به این خانواده ها توجه داشته باشند.
7411/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.