مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک فرارسیدن سالروز فتح خرمشهرگفت : این ویژه برنامه با محوریت ماه مبارک رمضان و با هدف تبیین آرمان های دینی و اعتقادی دوران دفاع مقدس بخصوص برای نسل امروز برگزار شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی گفت: تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران مملو از رویدادهای باشکوهی است که هریک به عنوان تابلوی افتخار ثبت و همچون ستاره ای پرفروغ در آسمان اقتدار و سر بلندی ایران عزیز می درخشد، در این میان حماسه آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی به شمار می رود.
وی در ادامه به برگزاری محفل انس با قرآن اشاره کرد و افزود: این محفل با حضور قاریان بین المللی، استاد صالح اطهری فرد و استاد وحید نظریان و همچنین حافظ کل احمد مهدوی بعد از نماز ظهر و عصر پنجشنبه برگزار شده است.
وی با بیان اینکه در این مراسم گروه تواشیح تسنیم البرز نیز همخوانی دارند، اظهار داشت: در این مراسم به منظور تکریم از زایرین، مجاورین و شرکت کنندگان در قرعه کشی تعدادی کمک هزینه مشهد مقدس داده می شود.
صالحی به دیگر برنامه های پیش بینی شده در بقاع شاخص استان در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بیان داشت: 35 بقعه متبرکه در سال جاری مجری طرح ضیافت الهی استان هستند که از میان آن ها در 13 بقعه خیمه معرفت، در 25 بقعه نماز جماعت مغرب و عشاء، در 15 بقعه محافل انس با قرآن، ترتیل خوانی و جزءخوانی و در 23 بقعه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار می شود.
وی، برگزاری سخنرانی در طول طرح در 23 بقعه متبرکه بعد از نماز ظهر و عصر، تهیه افطاری ساده در 29 بقعه هر شب، برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) در 26 بقعه، برگزاری مراسم احیای شب قدر در 33 بقعه، برگزاری کلاس تفسیر قرآن در 16 بقعه، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی در5 بقعه از دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی است.
صالحی اضافه کرد: در اجرای طرح ضیافت الهی در مجموع 46 مبلغ بومی و اعزامی شرکت دارند که 23 مبلغ بومی، 3 مبلغ مستقر ثابت و 20 مبلغ از قم اعزام شده اند.
وی با بیان اینکه نماز عید فطر در 26 بقعه برگزار می شود، افزود: همچنین برگزاری مسابقه مفهومی از قرآن کریم با موضوع سبک زندگی قرآنی به صورت مجازی نیز از دیگر این برنامه هاست.
وی اضافه کرد: همچنین همزمان با روز دوم عید فطر جشن ختم قرآن برگزار می شود که تعدادی کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از جمله هدایای آن است.
آستان مقدس 100 امامزاده در استان البرز وجود دارد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.