به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز: دکتر محمدعلی نجفی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در حوزه استاندار برگزار شد با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد استان در محله های هدف ستاد بازآفرینی شهری قرار دارند افزود: بر این اساس ضرورت دارد که بر اساس طرح بازآفرینی شهری امید، مدیران استان با جدیت درصدد تحقق اهداف طرح باشند.
وی با اشاره به اینکه طرح بازآفرینی شهری امید بر نوسازی بافت‌های فرسوده میانی یا درون شهرها متمرکز است ادامه داد: این طرح در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، تجاری، گردشگری، خدماتی و... به اندازه ای حائز اهمیت است که نمایندگان ۳ قوه در استان با حساسیت ویژه ای در جلسات حضور دارند.
نجفی گفت: جمعیتی بیش از ۷۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه نشین البرز ساکن هستند که اجرای طرح بازآفرینی شهری در این راستا تحول بزرگی را ایجاد خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه ها موظف هستند روند اجرای طرح ملی امید را تسریع کنند افزود: به لحاظ اهمیت طرح، مقام معظم رهبری نظارت جدی بر مراحل و اقدامات مربوطه دارند.
استاندار البرز اضافه کرد: تمامی دستگاه های استان موظف هستند که زمین های مناسب برای اجرای طرح بازآفرینی شهری را شناسایی و در اختیار طرح قرار دهند.
وی گفت: طرح بازآفرینی شهری در البرز در یک برنامه ۵ ساله با اعتباری بیش از ۷۶۹ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
نجفی افزود: اکنون این طرح برای سال ۹۷ با اعتباری حدود ۲۷۰ میلیارد تومان قابل اجرا است که بر این اساس ۱۵ درصد پروژه های عمرانی البرز را در بر می گیرد.
وی اقدام مشترک استان با وزارت راه و شهرسازی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه البرز تاکنون پروژه های ملی بسیاری را با همراهی و هم افزایی به انجام رسانده، در این طرح نیز آمادگی لازم برای تعامل و همکاری مناسب را دارد.
استاندار البرز با اشاره به نقش رسانه ها و بویژه صدا و سیمای البرز در تبیین و تشریح اهمیت طرح گفت: تاکنون رسانه های همراهی خوبی داشته اند ولی انتظار می رود در این راستا منوط به همکاری مدیران مربوطه برنامه های تخصصی تهیه و تدوین کنند.
وی به طرح برج سبز در استان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف تجاری، گردشگری و خدماتی با اعتباری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بزودی در البرز آغاز خواهد شد.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 927372
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.