هفتمین جلسه کمیته فنی بررسی طرح‌های اشتغال روستایی وفراگیر استان البرز با حضور مدیر امور اشتغال وکارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان، برگزار و طرحهای رسیده در این حوزه، بررسی شد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم شادمهر درهفتمین جلسه کمیته فنی بررسی طرحهای اشتغال روستایی وفراگیر، ضمن اشاره به تعداد طرحهای رسیده و میزان تسهیلات ارائه شده از سوی بانکها، گفت: روند ثبت نام در سامانه کارا تاکنون  ادامه دارد و به همین منظور با توجه به تعداد طرحها و با توجه به مهلت جذب اعتبارات باید جلسات بصورت هفتگی و بطور جدی دنبال گردد و بانکهای عامل نیز در این خصوص فرآیند کار را تسریع کنند.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل افزود: تا کنون 470 طرح روستایی با پیش بینی اشتغال 6 هزار و 300 نفر در سامانه کارا ثبت شده که 116 طرح  در کمیته فنی  مصوب شده  و تعداد 91 طرح  از این طرحهای مصوب نیز برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند.

وی در ادامه  تاکید کرد: پرداخت تسهیلات فراگیر و روستایی در بانکها باید منطبق بر مصوبه کمیته فنی قرار گیرد و هرگونه تغییرات در میزان پرداخت این تسهیلات از سوی بانکها حتما باید به اطلاع دبیرخانه کارگروه فنی  رسیده باشد تا ضمن طرح در جلسه کمیته فنی میزان پرداخت به طرحها تعیین و تایید شود.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کار البرز، خاطر نشان کرد: هر گونه رد و عودت طرحها از سوی بانکها باید با مستندات و دلیل و بصورت مکتوب برای دبیرخانه ارسال گردد همچنین دستگاههای مرتبط با این طرحها نیز در صورت مشاهده طرحهایی که قابلیت اجرایی نداشته و بهره وری لازم در ایجاد اشتغال ندارند را باید از دستور کار رسیدگی خارج نمایند.

وی با اشاره به اینکه طرحها باید با سرعت و دقت و کیفیت در جهت توسعه اشتغال در استان بررسی شوند افزود: خوشبختانه با پیگیری و دقت نظر مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط و نحوه رسیدگی دقیق و تصویب طرحها در کمیته فنی، استان البرز از سوی معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسات متعدد بعنوان پردقت ترین و با کیفیت ترین استانها در روند رسیدگی طرحهای اشتغال روستایی و فراگیر در کشور شناخته شده است که امیدواریم این فرآیند با همت دستگاههای اجرایی ذیربط همچنان ادامه یابد.

شادمهر در بخش دیگری از این جلسه تصریح کرد : با توجه به تفویض اختیار استاندار به این اداره کل در خصوص تصویب و بررسی این طرحها و نیز در کمیته فنی استان و با توجه به اینکه مهمترین وظیفه این کمیته تسهیل گری در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در روستاها و استان با استفاده از این تسهیلات است، اعضای این کمیته و بانکهای عامل لازم است با دقت نظر وحساسیت بیشتر نسبت به بررسی وتصویب طرحها اقدام کنند.

در ادامه این جلسه اعضای کمیته فنی استان، طرحهای رسیده در خصوص اشتغال فراگیر و روستایی را مورد بررسی وتصویب قرار دادند .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.