رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج به ارائه‌ی گزارش فعالیت‌های موسسه در سال گذشته و طرح‌های آتی آن پرداخت.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله حسینی همدانی در این دیدار ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان، بیان داشت: ارزش فعالیت‌های موسسه رازی و آثار سازنده‌ای که بر جامعه‌ داخل و حتی خارج از کشور دارد، روشن و مسلم است.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: سرم‌سازی، یک بحث استراتژیک برای کشور بوده و اهمیت آن در اقتدار و خودکفایی کشور غیرقابل‌انکار است.

وی با اشاره به نام‌گذاری و شعارهای اقتصادی رهبر انقلاب طی سال‌های اخیر، خاطرنشان ساخت: با توجه به تمرکز دشمنی‌های مستکبرین به زمینه‌های اقتصادی کشور و تنگ کردن عرصه‌ها بر ما، داشتن ساختارها و زیرساخت‌هایی که به هر نحو نظام اقتصادی کشور را چه در داخل و چه در فضای تناسبات بین‌المللی تقویت کرده و توسعه می‌دهد، مهم و حیاتی است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه موسسه رازی، نشانی بین‌المللی است و تحت هیچ شرایطی نباید این جایگاه تنزل یابد، خاطرنشان ساخت: تقویت زیرساخت‌ها و اصلاح ساختاری بخش‌های مختلف این موسسه با دید پدافند غیرعامل، باید یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مدیران این مجموعه باشد.

وی تصریح کرد: باوجوداینکه موسسه رازی در استان البرز قرارگرفته، اما نقشی ملی و بین‌المللی حساسی دارد؛ لذا نباید آن را به شکل استانی و محلی دید و نیازمند حمایت‌ها و امکانات ملی است.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با تأکید بر لزوم توجه و دقت بیشتر در گزینش نیروهای این موسسه، خاطرنشان ساخت: افرادی که در این مرکز فعالیت می‌کنند، باید با دغدغه جدی و نگاهی ورای شغل و درآمد، به کار مشغول باشند؛ درعین‌حال، باید با جذب نیروهای جوان و به‌روزی که قوه فکر و ابداع و اختراع دارند، زمینه‌های رشد این موسسه را تقویت کرد.

وی با اشاره به جمعیت نزدیک به نیم میلیون نفری دانش آموزان و بیش از یک‌صد هزار دانشجوی البرز، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان و حتی کشور، ایجاد یک مرکز استعدادیابی در این موسسه و پرورش این استعدادها، حلقه‌ی واسطی بین سرمایه جوان موجود و دانشمندان این موسسه خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.