مجتبی اسکندری روز پنجشنه در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: برای تسریع درساماندهی ساکنان سکونتگاه های غیر رسمی و فاقد مقاوم در خانه های ایمن ، بخشی از زمین های شهرداری برای واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی و ساخت خانه های ایمن برای مردم بارگذاری شده است.
وی با بیان اینکه اکنون تعداد زیادی خانوار در سکونتگاه های غیر رسمی و فاقد مقاوم منطقه 12 شهرداری کرج زندگی می کنند، گفت: با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی، این خانواده ها از خانه های ایمن برخوردار می شوند.
سرپرست منطقه 12 شهرداری کرج اظهار داشت: اکنون یکی از مشکلات سکونتگاه های غیر رسمی دشواری در خدمات رسانی به ساکنان دراین محله ها است که اقدامات موثر شهری این وضعیت را بهبود
می بخشد.
اسکندری افزود: با توجه به اینکه کلانشهر کرج روی گسل زلزله قرار دارد، تسریع در بهسازی بافت های فرسوده و غیر مقاوم با مشارکت بخش خصوصی ، مردم و مدیریت شهری در اولویت قرار گرفته است.
وی بیان داشت: بافت‌های فرسوده و غیرمقاوم شهری در ابعاد گوناگون اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و فنی مشکلاتی برای مدیریت شهری به وجود آورده اند که ایجاد دفاتر تسهیل‌گری زمینه را برای تغییر سیمای این بافت ها فراهم می کند.
سرپرست منطقه 12 شهرداری کرج ادامه داد: دفاتر تسهیل‌گری بافت‌های فرسوده با هدف برقراری ارتباط با ساکنان این بافت‌ها، معرفی امتیازات، تسهیلات و معافیت‌های موجود و حل مشکلات اجتماعی در زمینه‌های نوسازی بناها و تجمیع ساختمان‌ها ایجاد شدند و وظیفه آنها بررسی شرایط محله‌های دارای بافت‌های فرسوده، ارایه پیشنهادهایی به ساکنان این محله‌ها برای افزایش ضریب ایمنی و استحکام بناها، افزایش رفاه و جذب مشارکت از طریق سرمایه‌گذاران علاقه‌مند تا مرحله صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری کرج است .
اسکندری افزود: تلاش مجموعه شهرداری کرج بر تشویق مالکان و ساکنان بافت های فرسوده غیر مقاوم
برای مشارکت در بهسازی و ساماندهی این بافت ها معطوف شده و برهمین اساس نشست های مردمی در مساجد و مکان های دیگر برای اطلاع رسانی گسترده در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی، دفتر تسهیل گری منطقه 12 شهرداری کرج در خیابان سوم شرقی مهرشهر ایجاد شده است و مردم می توانند با مراجعه به این دفتر برای برخورداری از امتیازها و نحوه همکاری در بازسازی و ساماندهی بافت های فرسوده و غیر مقاوم اطلاع پیدا کنند.
منطقه 12 شهرداری کرج حدود 150 هزار نفر تحت پوشش خدمات شهری دارد.
کلانشهر کرج دارای حدود یکهزار هکتار بافت فرسوده شهری است که به دنبال زلزله 5.2 ریشتری آذرماه سال گذشته استان البرز، طرح بازسازی ، مقاوم سازی و ساماندهی بافت های فرسوده و غیر مقاوم توسط مدیریت شهری کرج از اوخر پارسال کلید خورد.
در اجرای این طرح تاکنون بیش از700 مجوز ساخت و نوسازی به صاحبان واحدهای فرسوده در 2 منطقه مصباح و اسلام آباد کرج داده شده است.
طبق بررسی های علمی ، استان کم وسعت البرز(5 هزارو800 کیلومتر مربع ) بر روی 400 کیلومتر گسل قرار دارد.
در مجموع تاکنون حدود 2 هزار هکتار بافت فرسوده شهری و روستایی در استان البرز شناسایی شده است.
زلزله آذرماه سال 96 خساراتی به تعدادی از بناهای غیر مقاوم مناطقی از البرز و تهران وارد کرد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.