به گزارش ایرنا، رویا سادات مدنی روز چهارشنبه در نشست مشاوران بانوان دستگاه های اجرایی البرز، افزود: همسو با پیشرفت های جامعه باید بسترها را برای رشد زنان نیز فراهم کرد.
وی ادامه داد: باید دستگاه های اجرایی تکالیف خود را در این زمینه مهم بدانند و هر سیاستی که اجرا می شود باید مبتنی بر مواد قانونی باشد.
مدنی گفت: برای اجرای مفاد قانونی باید مطالعات لازم را داشت، بنابراین آگاهی از حقوق و تکالیف در این زمینه توسط مشاوران امور بانوان دستگاه ها ضرورتی انکارناپذیر است.
وی اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه هر جایی که واژه هایی مانند زنان، حمایت و اشتغال است، بحث های کارشناسی و مطالعاتی صورت گرفته است.
معاون مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور خاطرنشان کرد: برنامه ها برای حوزه زنان به استان ها ابلاغ شده، بنابراین باید تصمیم گیران استانی با مطالعات کامل این مهم را به نتیجه برسانند.
وی تاکید کرد: یکی از نکات مهم در این زمینه تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت در بحث خانواده است، بنابراین خانواده محوری مورد توجه جدی قرار گرفته است.
وی یادآور شد: برغم برنامه هایی که در بحث خانواده اجرا می شود، آسیب هایی زیادی را دراین حوزه شاهد هستیم که حتی شاغلان و تحصیل کردگان از آن بی نصیب نبوده اند.
مدنی گفت: فعالیت های اجتماعی نباید سبب غفلت از خانواده شود و امروز بسیاری از آسیب ها در حوزه خانواده قابل پیشگیری است.
وی افزود: در استان ها باید بانک اطلاعات بانوان را تشکیل داد و آسیب شناسایی نشدن زنان توانمند را رفع کرد.
وی ادامه داد: اعتیاد، طلاق و اشتغال از جمله آسیب هایی هستند که در حوزه خانواده باید مورد توجه قرار گیرند.
معاون مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور همچنین گفت: گفت: امروز شاهد گسترش طلاق در بین زوج هایی هستیم که حتی زیر یک سال زندگی کرده اند. آمار بالای بی سوادی در برخی از استان ها نیز از نکات قابل توجه دراین زمینه است.
وی یادآورشد: مهاجرپذیری، اتباع بیگانه، کودکان بدون شناسنامه و کاهش نرخ جمعیت، خودکشی زنان از جمله مشکلات اجتماعی در استان ها است که البرز نیز با آن ها دست و پنجه نرم می کند.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.