به گزارش ایرنا، 'په په اسکوبار' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در حوزه هنری استان البرز افزود: اسرائیلی ها از روز اول تمام تلاش خود را کرده اند تا چند دستگی در فلسطین ایجاد کنند و تاکنون نیز در این زمینه موفق بوده اند، در چنین شرایطی نیاز است که فلسطینی ها پیام یکسانی را به دنیا برسانند که چه می خواهند و به دنبال چه چیزی هستند.
وی اضافه کرد: با این چند دستگی، اسرائیل در تلاش است تا حماس را در برابر حزب الله، حزب الله را در مقابل جبهه فتح قرار دهد، تا با ایجاد چند دستگی بتواند هر چه بیشتر به اهدافش دست یابد، این در حالی است که اگر جبهه واحدی در فلسطین ایجاد شود، مردم این سرزمین می توانند به هدف اصلی و واحدشان دست یابند.
اسکوبار با بیان اینکه در نهایت این خود فلسطینی ها هستند که باید آینده کشورشان را رقم بزنند خاطر نشان کرد: گروه هایی مانند حماس نیاز دارند تا سیاستمدارانه عمل کرده و با وجود آوردن متحدان در دیگر کشورهای دنیا، برنامه ها و آینده فلسطین را برای جهانیان ترسیم کنند.
وی با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: طی روزهای اخیر با حملاتی که در غزه صورت گرفت ، تعدادی از کشورها درصدد محکومیت اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل برآمدند که در نهایت توسط آمریکا وتو شد و این نشان دهنده آن است که شورای امنیت کارایی چندانی ندارد.
اسکوبار ادامه داد: محکوم کردن اقدامات اسرائیل در حق مردم فلسطین تنها در واژه ها خلاصه می شود و بسیاری از مردم دنیا ، اقدامات ضد انسانی اسرائیل را زیر سوال برده و آن را محکوم می کنند، اما آن چیزی که مردم این کشورها به آن اعتقاد دارند با آن چیزی که حاکمانش به دنبال آن هستند متفاوت بوده که این سبب شده تا محکومیت ها ی مردمی آنچنان که باید نتواند خود را نشان دهند.
تحلیلگر سیاسی برزیلی اظهار در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رسانه های غربی در به تصویر کشاندن جنایات رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و بیان داشت: این رسانه ها زمانی که یک خبرنگار را به صحنه جنگ و درگیری می فرستند، همه چیز را از قبل به وی دیکته می کنند و در واقع خودسانسوری
پیشه کرده اند.
اسکوبار در ادامه به حقوق بشری غربی اشاره و گفت: این گونه در اذهان جا انداخته اند که غرب مهد توجه به حقوق بشر بوده و هست، این در حالی است که این حقوق بشر انتخابی است، بدین معنا که اگر در کشوری مانند اوکراین اعتراضی شکل و اقدامی صورت گیرد، به پا می خیزند که باید حقوق بشر صورت گیرد اما در کشوری مانند فلسطین مردم را می کشند و کسی دم از حقوق بشر نمی زند.
وی ادامه داد: حقوق بشر و دموکراسی در غرب بسیار به هم ریخته و متناقض بوده و تعریف خاصی از حقوق بشر و دموکراسی در این کشورها وجود ندارد.
این تحلیلگر سیاسی که به منظور شرکت در همایش قدس پایتخت همیشگی فلسطین در مشهد مقدس به ایران سفر کرده است، با هدف تشریح جنایت های رژیم صهیونیستی و آشنایی با ظرفیت های فرهنگی از دیروز سه شنبه وارد استان البرز شده است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.