مسعود مهران نیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این برنامه فرهنگی امروز در همایش علمی تخصصی نفوذ فرهنگی سیاسی معلمان درکرج با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به زبان شعر و ادبیات کهن ایرانی ، الگو برداری دانش آموزان از شهدای گرانقدر، بصیرت افزایی و تجدید میثاق با امام و شهدا اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه رزمندگان ایرانی دردفاع از حرم اهل بیت (ع ) از مقدسات دینی خود دفاع می‌کنند، اظهار داشت : شعر این سرود توسط محمد نجات قدردان از معلمان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نگاشته شده که می تواند در آشنایی دانش آموزان با اقدام ایثارگرانه، شجاعانه، ولایت مدارانه ، بصیرتی و دینی مدافعان حرم از جمله شهید محسن حججی نقش بسزایی داشته باشد.
وی تصریح کرد: آهنگساز این اثر نیز داریوش کاظمی است و دانش آموزان دبیرستان غیر دولتی ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه یک کرج آن را همخوانی و اجرا کردند.
وی اضافه کرد: در سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی – هنری نیز گروه های سرود دانش آموزی البرز در نخستین سرود دانش آموزی شهید حججی شرکت کردند.
مهران نیا یاد آور شد: در مسابقه مرحله استانی این سرود ، 7 گروه سرود دانش آموزی از نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز به رقابت پرداختند.
وی یاد آور شد: داوری این مسابقه مهم فرهنگی – تربیتی را سه نفر از کارشناسان مجرب فعال در حوزه موسیقی و شعر استان البرز بر عهده داشتند.
وی بیان داشت: پس از ارزیابی داوران ، گروه سرود دانش آموزی ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه یک کرج به مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری راه یافت.
شهید محسن حججی روز چهارشنبه 18 مرداد 1396 در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.