به گزارش ایرنا، سردار سید یوسف مولایی روز سه شنبه در بازدید از شرکت میثاق قطعه ساز خودرو در شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که اگر ما می توانیم واقعا می توانیم افزود: تحریم ها سبب شد کشور به موفقیت های علمی و پژوهشی در علوم مختلف از جمله هوا، فضا، ساخت موشک دست پیدا کند.
وی ادامه داد: ایران طی دوران پس از انقلاب و با وجود محدودیت های فراوان در انتقال و حتی فروش تجهیزات، در عرصه صنایع دفاعی و دانش افزایی در این بخش نیز دستاوردهای مهمی به دست آورده است.
وی اظهار داشت: اگر اراده و پشتکار باشد و کسی در بخش صنعت سوداگری نکند به خودکفایی رسیده ایم
مولایی افزود: بخش عمده ای از طراحی و ساخت دستگاهها در این شرکت از توان داخلی و مهندسان ایرانی استفاده شده است.
فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده برای بالا بردن فناوری ،دستگاهها و شیوه عمل قابلیت ، نیازمند حمایت دولتمردان و مسئولان در بخش صنعت حمایت است .
مولایی افزود: امروز جنگ بر علیه ایران جنگ اقتصادی است بنابراین باید از کالای داخلی حمایت شود.
وی ادامه داد: ملت ایران در طول انقلاب اسلامی ثابت کردند اگر روی پای خود بایستند می توانند هرکاری را انجام دهند.
وی افزود: در هر کجا که کشور ایران را مورد تحریم قرار دادند موفق عمل کرده است.
فرمانده سپاه البرز گفت: 10 نقطه استان البرز را محرومیت زدایی کردیم که زمینه اقتصادی، اجتماعی ،فرهنگی و اشتغال را فراهم می کنیم.
مولایی از مدیرعامل شهرک صنعتی سیمین دشت خواست گزارشی از مشکلات این شهرک و صنعتگران تهیه و در حد توان رسیدگی می شود.
مدیرعامل شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس نیز گفت: این شهرک از سال 54 به صورت خودجوش فعالیت آغاز کرد و به همت صاحبان صنایع به منطقه صنعتی تبدیل شد.
حجت بهادری کیا افزود: با حمایت و پیگیری رییس و اعضای هیات مدیره شهرک سیمین دشت شد در سال 92 پروانه بهره برداری شهرک را از سازمان صنعت ،معدن تجارت دریافت کند.
وی افزود: در این شهرک تعداد 217 واحد مستقر 189 واحد تولیدی و صنعتی فعال است صنایع مختلفی از جمله قطعه سازی ،موادغذایی،لوازم خانگی،پلاستیک،داروسازی سیناژن فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه حدود 10 هزار نفر در این شهرک مشغول بکار هستند، گفت: در طرح توسعه شهرک 44 هکتار افزایش می یابد که با این توسعه برای سه هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.
بهادری کیا گفت: 35 واحد تولیدی و صنعتی در سیمین دشت بدلیل تحریم و نقدینگی غیر فعال شدند که در کار گروه رفع موانع صنعتگران به مشکلات رسیدگی می شود.
رییس هیات مدیره شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس نیز گفت: در شرایط تحریم آمریکا علیه کشور ایران 40 سال با تحریم ها می جنگیم مشکلی برای صنعتگران نبوده است.
علی فراهانی افزود: تحریم در داخل خود کشور وجود دارد و چیزی خارج از کشور نیست با کسانی که کار می کنم به ما جنس نمی دادند این امر باعث می شود به تولید،اشتغال لطمه وارد شود.
وی اظهار داشت: توان ساخت دستگاهها در داخل وجود دارد حمایت از صنعتگران نمی شود.
عضو شورای سیاست گذاری خودرو گفت: مشکل صاحبان صنایع نقدینگی و تسهیلات است بانکها با صنعتگران همکاری نمی کنند.
فرمانده سپاه استان البرز و هیئت همراه از شرکت میثاق قطعه سازان خودرو و دانشگاه علمی کاربردی در شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس البرز بازدید کردند.
7413/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.