به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ نادر فلاحی در نشست مشترک با اعضای اتاق بازرگانی اردبیل که در سالن کنفراس اتاق بازرگانی برگزار شد،‌ اظهار داشت: بخش گردشگری یکی از محورهای توسعه استان اردبیل بوده و سعی داریم با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، بتوانیم از ظرفیت‌های بی‌شمار گردشگری استان اردبیل در راستای رونق اقتصادی استان و نیز ایجاد اشتغال برای جوانان بهره‌مند شویم.

وی گفت: 900 ابنیه و اثر تاریخی در استان اردبیل وجود دارد که مجموعه شیخ‌صفی الدین اردبیلی نیز که به ثبت جهانی رسیده است، سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی بوده که توریست‌های اهل کشور اتریش نیز در این بین، آمار بالایی دارند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: 100 چشمه آب گرم و سرد معدنی در اردبیل شناسایی شده و این استان ظرفیت بالایی برای تعامل با کشور اتریش در حوزه استفاده از آب‌های معدنی دارد که امیدواریم این بخش، زمینه گسترش روابط گردشگری استان اردبیل با کشور اتریش را فراهم کند.

فلاحی تصریح کرد: علاقه‌مند هستیم که از تجارت کشور اتریش در رونق صنعت گردشگری استفاده کنیم و از این رو، تورها و فعالان گردشگری کشور اتریش را دعوت می‌کنیم تا با حضور در استان اردبیل، از ظرفیت‌های گردشگری این استان بازدید کنند.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های گردشگری طبیعی استان اردبیل با توجه به اقلیم خاص آب و هوایی این استان قطعا در صورت معرفی مناسب، میزبان خیل عظیمی در گردشگران خارجی خواهد بود که اداره کل میراث فرهنگی استان آمادگی هرگونه همکاری با کشور اتریش در این زمینه را دارد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 921105
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.