به گزارش ایرنا، سیدمهدی هدایت عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهر جدید هشتگرد، اظهار داشت: هشتگرد شهری است که تقریبا همه با ظرفیت‌های بالای آن آشنا هستند. این شهر در کنار محور ترانزیت اروپا و در مسیر 13 استان قرار دارد که در کنار آب و هوا و طبیعت خوب توانسته به عنوان دومین شهر استان البرز سهم بالایی در گردشگری داشته باشد.
وی ادامه داد: برخی اتفاقات، شهر جدید هشتگرد را از مسیر توسعه خارج کرده اما مطمئن هستم با تلاش‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده اتفاقات خوبی در توسعه اقتصادی و سایر زمینه‌ها شاهد خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در ادامه با تاکید بر 2 اتفاق مهم برای ایجاد جهش در این شهر، تصریح کرد: تا پایان سال جاری 2 بحث مهم داریم که منجر به جهش هشتگرد خواهد شد.
وی پروژه مترو را نخستین طرح اولویت دار دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلات هشتگرد در مسیر توسعه موضوع حمل ونقل ریلی بود که ارتباط با کلانشهرهای تهران و کرج را با مشکل مواجه کرده بود. با افتتاح مترو که اصلی ترین و محوری ترین برنامه ما در این مجموعه است این ارتباط برقرار می‌شود.
وی ادامه داد: در موضوع مترو شهر جدید هشتگرد 99 درصد بحث تملک انجام شده و در زیرسازی با پیشرفت 96 درصدی شاهد پیشرفت خوبی بوده‌ایم. 50 درصد روسازی و ریل‌گذاری با تامین تمام مصالح مورد نیاز پیمانکار انجام گرفته و در کل، بخش‌های هزینه بر و سخت انجام شده است.
هدایت ادامه داد: سخت‌ترین بخش کار ما در مسیر احداث مترو هشتگرد بحث تملک بود که طی سال‌های اخیر با مساعدت وزیر راه و شهرسازی، معاونان و استاندار به نتیجه رسیده است. در بخش مهندسی مشکلی وجود ندارد و با پرداخت پیش‌پرداخت‌ها به پیمانکاران، اگر اعتبارات مابقی تجهیزات تامین شود، تا پایان سال این پروژه به نتیجه می‌رسد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد افزود: با پیگیری‌های وزیر محترم و معاونان وی و همچنان نمایندگان، امیدواریم این اعتبارات هرچه زودتر تامین و قطار شهری افتتاح شود زیرا معتقدیم این خط مترو تاثیر زیادی در رشد اقتصاد منطقه خواهد داشت.
این مقام مسئول در ادامه به دومین بحث مهم پیگیری شده در این شهر در سال 97 اشاره کرد و گفت: موضوع دوم در جهش شهر جدید هشتگرد موضوع تامین آب شرب است. این موضوع با پیگیری‌های صورت گرفته رفع و قرار است آب هشتگرد از سد طالقان تامین شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد افزود: قرار است طبق برنامه ریزی انجام شده در تاریخ 7 خرداد این پروژه افتتاح و کار تامین آب شرب صورت گیرد. مسکن مهر مشکل تامین آب داشت و قرار است بعد از این 50 لیتر با تامین زیرساخت‌های صورت گرفته 50 لیتر دوم هم به بهره‌برداری برسد.
موضوع ناپیوستگی شهر جدید هشتگرد بحث دیگری بود که سید مهدی هدایت با اشاره به آن گفت: بحث ناپیوستگی هشتگرد و همبستگی نداشتن فازها موضوع دیگری بود که در اولین اقدام در جلسه‌ای با همکاران به آن ورود کردیم. این ناپیوستگی به خصوص در شهر غربی شرایط را طوری پیش برده که ترافیک برای اهالی شهر آزار دهنده شده است. به همین خاطر با تاکید روی بحث پیوستگی سعی داریم این مشکلات را برطرف کنیم.
مدیرعامل شهر جدید هشتگرد در خصوص فعالیت‌های اجتماعی صورت گرفته در این شهر، اظهار داشت: توجه به محلات، اجتماع سازی، ایجاد حس تعلق و توجه به امور فرهنگی از جمله مواردی است که با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در اولویت بعدی ما قرار گرفتند. بحث تجاری سازی، امور ورزش، مساجد و مراکز محلات موضوعی است که به دنبال شکل‌گیری هرچه بهتر آن ها هستیم و معتقدیم بدین شکل ظرفیت‌های شهر جدید هشتگرد به خوبی نمایش داده خواهد شد.
بحث توسعه حمل ونقل عمومی و درون شهری موضوع دیگری بود که مدیرعامل شهر جدید هشتگرد با اشاره به آن، گفت: در این خصوص جلسات خوبی را با شهرداری و شورای شهر برگزار کردیم تا با تقویت مدیریت شهری بتوانیم یکی از مشکلات عدیده‌ای که در بحث حمل و نقل وجود دارد، بهبود ببخشیم و در این بین حمل ونقل پایدار و ترویج فرهنگ پیاده روی از اصلی‌ترین هدف‌های ما است.
هدایت در خصوص پروژه های مسکن مهر هشتگرد نیز گفت: در کنار این موضوع که متقاضیان آورده خود را تامین می‌کنند تا ما ب‌توانیم با سرعت بیشتری پروژه‌ها را تحویل دهیم، بحث همراهی و کمک دستگاه‌های خدمات رسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: دستگاه‌ها همراه با ما پای کار هستند اما نیاز بیشتری به حضور موثر آن‌ها به خصوص در تامین آب و گاز پروژه مسکن مهر داریم که امیدواریم این همراهی بیشتر باشد تا این بار در قول و وعده‌ها بابت تحویل تاخیر نداشته باشیم.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد تصریح کرد: یکی از کارهای مناسبی که در هشتگرد طی این مدت انجام گرفته موضوع کاهش تراکم بلوک‌ها در شهر جدید بود. با توجه به علاقه و همگون سازی بافت به دنبال این هستیم که ساخت و ساز را به دنیال پروژه‌های کم تراکم ویلایی و همچنین باغ شهرها ببریم.
هدایت ادامه داد: در کنار این مسائل در بحث توسعه همانطور که گفته شد نگاه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی ورزشی و اجتماعی داریم که اواخر امسال چندین پروژه از جمله مسجد الغدیر را تحویل خواهیم داد.
موضوع ایمنی پروژه‌های مسکن مهر به خصوص در برابر زلزله از دیگر مواردی بود که در این نشست به آن پرداخته شد. هدایت در این خصوص اظهار داشت: با تاکید ویژه وزیر راه و شهرسازی و معاونان ایشان علاوه بر نظارت‌های قبلی انجام گرفته، نظارت مستمر و ویژه دیگری هم روی پروژه‌ها داریم و استحکام این ساختمان‌ها از نظر استانداردهای مدنظر خوب است.
وی با تاکید بر نگاه ویژه این مجموعه و دیگر نهادهای استان در بحث سرمایه‌گذاری، گفت: یک هم افزایی خوب بین مدیریت شهر جدید هشتگرد، استانداری، شرکت عمران، شورای شهر، شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه وجود دارد که باعث می‌شود مسیر رشد و توسعه شهر جدید هشتگرد با سرعت بیشتری پیش برود.
هدایت ادامه داد: به دنبال یک همایش اقتصادی بعد از ماه مبارک رمضان هستیم که بتوانیم به خوبی جذب کننده سرمایه‌گذاری در این شهر و استان باشیم. در همین خصوص با تشکیل کارگروه‌های مختلف تاکید ویژه‌ای روی استفاده از ظرفیت بالای بخش خصوصی در سرمایه گذاری داریم.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه یک پروژه 503 میلیارد تومانی در حال نتیجه دادن است و امیدواریم از این طریق بتوانیم گام‌های بزرگی در مسیر توسعه این منطقه برداریم.
1535/7411
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.