به گزارش ایرنا، محمد رضا اسپرورین روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران رکن اصلی اطلاع رسانی در جامعه بوده و باید از کانال رسانه ها شبکه خیرین مدرسه ساز را بسط و گسترش داد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز در این نشست که در کانون فرهنگی – تربیتی شهید فهمیده کرج برگزار شد، افزود: در بیستمین جشنواره کشوری خیرین مدرسه ساز که امروز در البرز برگزار شد، خبرنگاران
رسانه ها به عنوان اعضای افتخاری این مجمع معرفی شدند.
اسپرورین با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز، سال گذشته 278 کلاس درس در این استان احداث کردند، گفت:
خیرین در این امر خداپسندانه مشارکت 98 درصدی داشتند در حالی که میانگین مشارکت خیرین در کشور 47 درصد است.
وی خاطر نشان کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز البرز در سه سال متوالی رتبه برتر کشور را در بخش مشارکت ها ی مردمی کسب کرد.
وی شعار امسال مجمع خیرین مدرسه البرز را کمک در ساخت و تجهیز مدارس با هر توان مالی عنوان کرد و یادآورشد: در این استان یک کارگر عضو مجمع خیرین مدرسه ساز البرز است که با داشتن حقوق کارگری هر سال یک نیمکت برای به مدارس کم برخوردار اهدا می کند.
وی اضافه کرد: زن سرپرست خانواری در این مجمع عضویت دارد که در این راه مقدس گام برداشته است .
وی تصریح کرد: ایران، کشور عشق است که مردمش با عشق رشد می کنند و با انجام کارهای نیکوکارانه بستر خدمت به همنوعان خود بوجود می آورند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست بیان کرد: خبرنگاران با قلم خود می توانند عرصه تعلیم و تربیت را یاری کنند.
خسرو ساکی با اشاره به اینکه امروز آموزش و پرورش تنها نیست ، تصریح کرد: امیدواریم خیرین با انعکاس اخبار در مورد نقش و مشارکت مردم در زمینه فضاهای آموزشی ، موج کمک به ساخت مدارس در البرز با هر توان مالی را بوجود آورند.
وی بیان داشت: از سال 92 تا کنون 1450 کلاس درس از محل اعتبارات استانی و خیرین مدرسه ساز در این استان احداث شده است.
وی تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز الگوهای نیک اندیش و نیکوکاری در جامعه هستند که با تامین بخشی از نیاز فضاهای آموزشی به کمک آموزش و پرورش آمده اند.
وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز با این حرکت نامشان در تاریخ برای همیشه زنده می ماند، اظهار داشت: در استان البرز به دلیل مهاجرت بی رویه با رشد جمعیت در 4 دهه گذشته روبرو شده ایم در حالی که متناسب با این رشد جمعیت امکانات در همه بخش ها به ویژه آموزش و پرورش تامین نشده است.
وی با اشاره به اینکه درزمان حاضر سرانه فضای آموزشی در البرز 3.52 صدم مترمربع است، گفت: فضای سرانه آموزشی در البرز نسبت به سرانه دانش آموزی کشور 1.65 صدم مترمربع عقب تر است که نتیجه آن وجود کلاس های با تراکم بالای دانش آموزی و 2 شیفته شدن مدارس در این استان شده است.
ساکی تصریح کرد: رفع این چالش ها نیاز به پیش بینی اعتبار و افزایش سهم اعتبار نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از محل اعتبارات استانی و کشوری و مساعدت خیرین در امر مقدس مدرسه سازی می باشد.
وی اضافه کرد: خیرین مدرسه ساز البرز از سال 90 تا کنون 72 پروژه با 635 کلاس درس و با زیربنای 80 هزار و 453 مترمربع اجرا کرده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 23 پروژه با 278 کلاس درس از تعهدات خیرین مدرسه ساز در سال 96 این استان بوده، اظهار داشت: از این تعداد، 15 پروژه با 139 کلاس قبل از پایان سال 96 تحویل و 9 پروژه باقیمانده با 124 کلاس درس در 6 ماهه اول سال 97 تحویل آموزش و پرورش استان البرز خواهد شد.
وی ادامه داد: امیدواریم خیرین نیک اندیش در این جشنواره با تعهدات خیرخواهانه خود برگ زرین دیگری به کارنامه خود در امر مقدس مدرسه سازی بیافزایند.
ساکی به رشد 3 درصدی سالانه دانش آموزی در البرز اشاره کرد و گفت: این رشد معادل 11 هزار نفر جمعیت دانش آموزی در سال است که برای پاسخ به نیازهای آموزشی آنان باید 370 کلاس درس جدید در این استان احداث شود.
وی تاکید کرد: در استان البرز مدرسه ای توسط شرکت تعاونی ناجا در آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج ساخت شده است که متاسفانه بعد از گذشت 4 سال هنوز تحویل آموزش و پرورش داده نشده است.
مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در این نشست گفت: 50 درصد مدارس البرز توسط خیرین ساخته شده است که قابل تحسین است.
فرامرز مهدوی افزود: دولت نیز تا کنون 50 درصد هزینه های ساخت و تجهیز مدارس این استان را تامین کرده است.
وی بیان داشت : یک هزار و 333 مدرسه البرز در 96 هزار متر مربع تحت پوشش طرح استاندارد سازی سیستم گرمایش قرار گرفت .
مهدوی تصریح کرد: 67 هزار متر مربع سقف مدارس البرز ایزوگام شده است.
وی خاطرنشان کرد: 12 طرح نیمه کاره آموزشی در البرز وجود دارد .
استان البرز دارای 460 هزار دانش آموز در 17 هزار و 192 کلاس درس در 2811 کدمدرسه است.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.