علیرضا افتخاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هفتمین همایش ملی مرتع و مرتعداری ایران با شعار بهره برداری پایدار از مراتع، ضامن حفظ حیات و منابع طبیعی در کرج برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در این همایش میزبان اساتید دانشگاه، پژوهشگران، مدیران، کارشناسان و دانشجویان بخش مرتعداری کشور بودیم، اظهار داشت: این برنامه ملی با هدف به اشتراک گذاشتن تجربیات و یافته های علمی در راستای ارتقاء دانش مرتع و مرتعداری ایران اجرا شد.
وی بیان داشت : اعلام حمایت از فعالیت های علمی، تحقیقاتی و اجرایی مرتبط با حوزه مرتع و مرتعداری از اهداف دیگر این همایش ملی را تشکیل داد.
وی از برگزاری همایش های علمی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات انجمن مرتعداری ایران یاد کرد زیرا امکان گردآوری و ارائه آخرین دستاوردهای متخصصین را فراهم می کند.
افتخاری با بیان اینکه همه دست اندرکاران و دلسوزان منابع طبیعی علاقه مندند که مراتع ایران در آینده وضعیتی بهتر از گذشته داشته باشند،تصریح کرد: در این برنامه ملی به دنبال انتخاب راهکارهایی هستیم که بتواند این خواست و آرزو را محقق نماید.
وی یادآور شد: استفاده از تجارب گذشته و برنامه ریزی صحیح برای آینده نیاز به جمع بندی صحیح از تجارب گذشتگان و ارزیابی منطقی از وضعیت آینده دارد.
وی گفت: به دبیرخانه این همایش ملی 283 مقاله ارسال شد که پس از ارزیابی 38 نفر از اعضای کمیته علمی 47 مقاله پذیرفته نشد.
وی اظهار داشت: 37 مقاله شفاهی و 199 مقاله پوستری پذیرش شد که در نهایت 3 پوستر و 2 مقاله برتر شناخته شد.
وی محورمقاله های این همایش را مدیریت و اکولوژی، پایش ارزیابی ،اندازه گیری ، فناوری نوین و مدل سازی و اصلاح ، احیا و توسعه مراتع برشمرد.
افتخاری تخریب مراتع و بحران های محیط زیستی ، خدمات و کارکردهای اکوسیستم های مرتعی و اقتصادی، اجتماعی و حقوقی را از دیگر محورهای مقاله ای این همایش ملی عنوان کرد.
هفتمین همایش مرتع و مرتعداری به مدت دو روز با شرکت 340 نفر در مرکز آموزشی دکتر جوانشیر کرج برگزار شد.
2819/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.