جعفر مقیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانش آموزان دوره ابتدایی تا 18 خرداد ماه 97 فرصت دارند با ورود به سامانه www.irtextbook.ir/ نسبت به ثبت نام کتب درسی اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی98-97 از طریق سامانه اینترنتی انجام می شود ،اظهار داشت : سال گذشته طرح ثبت نام و توزیع کتاب های درسی مدارس به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه اینترنتی با موفقیت اجرا شد.
وی بیان داشت: این طرح با هدف دسترسی آسان دانش آموزان به کتب درسی و نظارت هدفمند بر فرآیند توزیع کتب آموزشی، پیش بینی و اجرا شده است تا دانش آموزان به صورت انفرادی و گروهی اقدام به ثبت سفارش کتاب درسی کنند.
وی تصریح کرد: در هنگام ثبت سفارش کتاب، فرض بر قبولی در سال جاری است. در صورتی که دانش آموز در سال تحصیلی جاری موفق به قبولی نشد ،امکان اصلاح سفارش نیز در نظر گرفته شده است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه ثبت نام کتب درسی کلاس اولی ها با تاخیر آغاز خواهد شد، یاد آور شد: دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم در حال حاضر در مدارس حضور دارند و جزو دانش‌آموزان ما محسوب می‌شوند .
مقیمی ادامه داد: دانش آموزان پایه اول ابتدایی پس از انجام کارهای سنجش و ثبت نهایی در سامانه سناد می توانند نسبت به ثبت نام کتب درسی اقدام کنند.
وی رمز عبور دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی را 6 رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموزان ذکر کرد و افزود: اگر به هر دلیل دانش‌آموزی شناسنامه‌اش را تعویض کرده است، این دانش‌آموز لازم است تصویر صفحه اول شناسنامه خود را به مدرسه محل تحصیل ارائه دهد تا در سیستم سناد اطلاعاتش اصلاح شود.
استان البرز حدود 240 هزار دانش آموز ابتدایی دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.