عباس سلطانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج، افزود: سند تحول بنیادین مرجعی کامل برای همه تصمیم گیری های حوزه تعلیم و تربیت کشور است و همه ما باید برای اجرای 23 هدف عملیاتی و 131 راهکار آن، تلاش و برنامه ریزی کنیم.
وی تصریح کرد: نگاه جدید وزارت آموزش و پرورش در سال جدید، تدوین برنامه سالانه با تاکید بر ارتباط موضوعی و منطقی آن با راهکارها و هدف های عملیاتی سند تحول بنیادین است.
وی هدف از اجرای این برنامه را دستیابی به اهدافی دانست که در این سند ملی برای آموزش و پرروش به عنوان تکلیف، آمده است.
وی اضافه کرد: برای تدوین یک برنامه با شاخص های مورد نظر در آموزش و پرورش لازم است ضمن تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه های مختلف، تدوین برنامه با نگاه به اسناد فرا دستی ، با تاکید بر الزام کاهش تمرکز و تفویض اختیار و سپردن کارهای اجرایی به مناطق و مدارس انجام شود.
سلطانیان مشارکت دادن مدیران مدارس در تدوین برنامه را ضامن اجرای صحیح آن عنوان کرد و خاطر نشان شد: در نظر گرفتن ضرورت کاهش حجم و تعداد برنامه ها با تاکید بر محتوای مطلوب و اجرایی بودن آن، تلاش برای بهره گیری از ایده های نو و خلاقیت در مدیریت آموزش و پرورش،استفاده بهینه از منابع موجود را مهم دانست.
وی قابل سنجش بودن برنامه ها را از دیگر ویژگی های مهم این برنامه برشمرد و اظهار داشت:شناخت وضعیت موجود و آگاهی از مؤلفه‌های موثر در تدوین برنامه، جمع آوری اطلاعات مستند از مدارس و مناطق ،بررسی روند رشد شاخص ها در مناطق و شهرستان ها نیز از دیگر الزامات تدوین برنامه است.
وی یاد آور شد: تدوین برنامه باید همراه با رصد ، نظارت ، ارزیابی، پایش و دادن بازخورد باشد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.