به گزارش ایرنا، خسرو ساکی روز یکشنبه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور که با شعار 'رویش خیرین جوان' در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد، افزود: خیرین مدرسه ساز الگوهای نیک اندیشی و نیکوکاری در جامعه هستند که با تامین بخشی از نیاز فضاهای آموزشی به کمک آموزش و پرورش آمده اند.
وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز با این حرکت نامشان در تاریخ برای همیشه زنده می ماند، اظهار داشت: در استان البرز به دلیل مهاجرت بی رویه با رشد حمعیت در 4 دهه گذشته روبرو بودیم در حالیکه متناسب با این رشد جمعیت امکانات در همه بخش ها به ویژه آموزش و پرورش تامین نشده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه فضای آموزشی د ر البرز 3.52 صدم مترمربع است، گفت: فضای سرانه آموزشی در البرز نسبت به سرانه دانش آموزی کشور 1.65 صدم مترمربع عقب تر است که نتیجه آن وجود کلاس های با تراکم بالای دانش آموزی و 2 شیفته شدن مدارس در این استان شده است.
ساکی تصریح کرد: رفع این چالش ها نیاز به پیش بینی اعتبار و افزایش سهم اعتبار نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از محل اعتبارات استانی و کشوری و مساعدت خیرین در امر مقدس مدرسه سازی می باشد.
وی اضافه کرد: خیرین مدرسه ساز البرز از سال 90 تا کنون 72 پروژه با 635 کلاس درس با زیربنای 80 هزار و 453 مترمربع ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان داده اند.
مدیرکل با اشاره به اینکه 23 پروژه با 278 کلاس درس از تعهد خیرین مدرسه ساز در سال 96 در این استان بوده است، اظهار داشت: از این تعداد 15 پروژه با 139 کلاس قبل از پایان سال 96 تحویل و 9 پروژه باقیمانده با 124 کلاس درس در 6 ماهه اول سال 97 تحویل آموزش و پرورش استان البرز خواهد شد.
وی ادامه داد: امیدواریم خیرین نیک اندیش در این جشنواره با تعهدات خیرخواهانه خود برگ زرین دیگری به کارنامه خود در امر مقدس مدرسه سازی بیافزایند.
ساکی به رشد 3 درصدی سالانه دانش آموزی در البرز اشاره کرد و گفت: این رشد معادل 11 هزار نفر جمعیت دانش آموزی در سال است که برای پاسخ به نیازهای آموزشی آنان باید 370 کلاس درس جدید در این استان احداث شود.
استان البرز دارای 460 هزار دانش آموز در 17 هزار و 192 کلاس درس در 2811 کدمدرسه است.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.