اعضای خانه مطبوعات استان البرز در دیدار با فرماندار ویژه شهرستان کرج، دغدغه های خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس خانه مطبوعات استان البرز عصر امروز در نشست صمیمانه اصحاب رسانه با سیروس شفقی، گفت: دغدعه‌های مشهود در حوزه خبر، سد راه فعالیت بیشتر رسانه ها شده است که باید با نگاه ویژه، مرتفع شود.

رضا عباس‌زاده ادامه داد: طبق آمار،  5 رسانه فعال در استان، فعالیت دارند که از این تعداد، 58 هفته نامه، حدود 60 سرپرستی روزنامه های کثیر الانتشار و بیش از 40 پایگاه خبر در استان، فعال هستند. 

وی به مهمترین مشکلات اشاره کرد و گفت: بحث اقتصاد رسانه یکی از مهمترین معضلات همکاران است که گاهی منجربه توقف یا کم کاری اصحاب رسانه شده است.

عباس زاده به نزدیکی البرز و تهران اشاره کرد و افزود: خروجی فعالیت خیلی از فرآیندهای تبلیغاتی در حوزه تهران صورت می گیرد و در این راستا شرکت هایی در البرز فعالیت می کنند ولی آگهی و جذب مالی در تهران، انجام می شود لذا لازم است شرایط به نفع خبرنگاران و مجموعه رسانه استان، تغییر کند.

 

خانه مطبوعات البرز نیازمند حمایت است

سخنگوی خانه مطبوعات در ادامه این نشست ضمن ارائه گزارش کوتاهی از رسانه های استان، گفت: البرز 116 نشریه مکتوب اعم از روزنامه، هفته نامه، ماهنامه و نشریات تخصصی، دارد. 

مهدی جعفری، افزود: 50 پایگاه خبری دارای مجوز ارشاد، 70 دفتر سرپرستی نشریات، استان البرز را سرآمد، تمام استانها کرده است. 

جعفری تصریح کرد: 8 خبرگزاری فعال در استان، فعالیت بسیار خوبی دارند که باید به آنها دست مریزاد گفت.

جعفری با اشاره به 150 عضو ثبت شده، فعال و رسمی خانه مطبوعات و حدود 500 خبرنگار فعال استانی، دغدغه خانه مطبوعات را مطرح و بیان داشت: قطعه زمینی به مساحت 300 متر در شهرک اداری کرج به خانه مطبوعات اختصاص پیدا کرد که ساختمان 7 طبقه در آن، بنا شود.

سخنگوی خانه مطبوعات به عدم پرداخت تسهیلات ساخت خانه مطبوعات اشاره کرد و اظهار داشت: سال اول از 100 میلیون تصویب شده، 31 میلیون تخصیص پیدا کرد سال دوم از 300 میلیون تصویب شده هیچ مبلغی تخصیص پیدا نکرد و سال سوم هم ردیف بودجه ای برای احداث خانه مطبوعات نوشته نشد.

وی با عنوان اینکه ادغام اداره کل ارشاد استان و شهر کرج برای رسانه ها و خانه مطبوعات مشکل ساز شده، اضافه کرد: در انتخابات گذشته رسانه های استان با انتشار 3 میلیون خبر، رکورد زدند اما هیچ تقدیری از آنها صورت نگرفت.

سخنگوی خانه مطبوعات ضمن یادآوری اینکه شهرداری کرج طی دو سال گذشته بیش از 9 میلیارد تومان آگهی به نشریات خارج از استان پرداخت کرده، اظهار داشت: با وجود تورم و گرانی بیش از 5 برابری قیمت کاغذ، نرخ آگهی بیش از 3 سال، تغییر نکرده و این موضوع رسانه ها را متضرر می کند. 

جعفری در پایان گفت: 98 درصد، دفاتر رسانه ای استان، استیجاری هستند لذا ایجاد شرایط خرید با پرداخت تسهیلات کم بهره، می تواند از هزینه اجاره های گزاف، کم کرده و بر ماندگاری رسانه ها، اضافه کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.