به گزارش ایرنا، عین الله صالحی روز شنبه در نشست با خبرنگاران در فردیس اظهار داشت : ظرفیت نیروگاه های کشور سوریه 8 هزار مگاوات است که در حال بررسی این پیشنهاد هستیم .
وی با بیان اینکه متخصصان ایرانی در صنعت نیروگاهی ، حصار تحریم ها را شکسته اند، گفت: اکنون بخش عمده تجهیزات نیروگاه ها از جمله توربین ها در داخل کشور تولید یا بازسازی می شود.
صالحی با بیان اینکه ظرفیت تولید برق کشور 80 هزار مگاوات است ، گفت: سالانه بخش عمده ای از تجهیزات و امکانات نیروگاهی کشور تعمیر اساسی یا جزیی می شود.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران بیان داشت: امروزه در ساخت پره های توربین بخار و پره های کمپرسور در ابعاد مختلف به خودکفایی رسیده ایم.
صالحی افزود: دانش و تکنولوژی در تعمیرات اساسی یک توربین نیروگاهی به حدی رسیده که از صفر تا صد آن در داخل کشور انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه ساخت هر پره توربین نیروگاهی در داخل از خروج ارز جلوگیری می کند، بیان کرد: سال گذشته 15 میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشتیم.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با بیان اینکه یکی از روتورهای نیروگاه بعثت تهران دچار نقص فنی شده است ، گفت: اکنون متخصصان ایرانی در حال تعمیر اساسی و راه اندازی این روتور هستند.
صالحی ادامه داد: قیمت توربین نیروگاه بعثت تهران 35 میلیارد تومان است که برای تعمیر آن کمتر از 2 میلیارد تومان هزینه شده و در واقع 33 میلیارد تومان صرفه جویی شده است.
وی یاد آور شد که صنعت نیروگاهی ایران با اعمال تحریم در 2 دهه اخیررشد چشمگیری کرده و شرکت های ایرانی در جهان به برند بین‌المللی تبدیل شده اند.
شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران وابسته به وزارت نیرو از سال 1360 با نام مدیریت تعمیرات اساسی توانیرراه اندازی شد که در سال 70 تغییر نام داد.
تعمیرات نیروگاهی ایران در فردیس استان البرز واقع شده که در زمینه های تعمیرات، بازسازی، نصب و راه اندازی ساخت و کنترل کیفی تجهیزات نیروگاهی و سایر صنایع فعالیت می کند.
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.