مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از آمادگی کامل شورای هماهنگی شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی و ایمنی در فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز مقابله با هرگونه حادثه احتمالی تغییرات جوی استان، خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرور اظهار داشت: به‌دنبال پیش‌بینی وضعیت جوی براساس آخرین داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی حاکی از ورود تدریجی سامانه بارشی و فعالیت آن در استان البرز از عصر فردا سه شنبه تا عصر چهارشنبه که به دلیل ماهیت آن و تشکیل سلول‌های بارشی متعدد و کوچک، فعالیتی نقطه‌ای و محلی داشته و به موجب آن رگبار باران و رعد و برق در نقاط مختلف استان، بارش پراکنده تگرگ و وزش باد شدید و لحظه‌ای و در ارتفاعات بارش برف و باران مورد انتظار است.

وی افزود: به سبب این بارش‌های شدید و موقتی در بازه زمانی کوتاه، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ریزش سنگ در دامنه‌های پرشیب کوهستانی و جاده‌های منتهی به آن  نیز مورد انتظار  است.

مهرور اذعان داشت: در این راستا ضمن اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم توسط دستگاه‌ها، شهروندان نیز از سفر غیر ضروری به‌دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دائمی و آب‌گرفتگی معابر شهری در مناطق یاد شده خودداری کنند. همچنین از سفر غیر ضروری به‌دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه به سبب بارش باران و برف در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب خودداری کرده و تجهیزات (لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و ...) به همراه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، هشدار داد: شهروندان ضمن عدم اسکان در جاده‌های بین شهری و معابر عمومی، مسیل‌ها، انهار و زیر پل‌ها، از توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها و فنس‌های فلزی، پهنه‌های آبی و برپایی چارهای مسافرتی، خودداری کنند.

این مسئول یادآور شد: صدور پیش‌آگاهی از طرق گوناگون به‌ویژه رسانه‌های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافران عبوری و ... برای رعایت اصول ایمنی در تمام موارد به‌ویژه خسارات ناشی از یخبندان، تجمع سنگین بارش تگرگ و خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها از دیگر اقدامات ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.