به گزارش ایرنا، دکتر رامین تاجبخش روز دوشنبه درهمایش پیشگیری از بیماری های دیابت و کلیوی در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج، اظهارداشت: عوارض دیابت یکی از پرهزینه ترین بیماری ها برای سیستم بهداشتی هر کشور از جمله ایران به شمار می رود.
وی گفت: دیابت درعروق اختلال ایجاد می کند که در دیابت نوع یک پزشک متوجه زمان و شروع بیماری می شود و عوارض کمتری دارد اما در دیابت نوع 2 بیمار با عارضه کلیوی یا هر عارضه دیگر به پزشک مراجعه می کند.
تاجبخش اظهار داشت: وقتی که صافی کلیه آسیب می بیند پروتئین دفع می کند که به تدریج باعث آسیب به کلیه و نارسایی آن می شود.
این فوق تخصص کلیه افزود: کنترل قند خون آسیب های کلیوی را کاهش می دهد و اگر اقدامی صورت نگیرد بیمار در مدت 10 تا 15 سال کلیه های خود را از دست می دهد و به سمت دیالیز پیش می رود.
وی گفت: در دیابت نوع 2 بیماران عموما' عارضه ای ندارند و در زمان مراجعه به پزشک با عوارض قلبی ، چشمی و کلیوی حضور می یابند.
تاجبخش اظهار کرد: باید در مرحله نخست قند خون بیمار کنترل شود که کمتر ازعدد 120 قبل ازصبحانه و شاخص 160 پس از مصرف صبحانه نشانه سلامت فرد است .
وی اظهار داشت: کنترل وزن از دیگر عواملی است که باید به آن توجه شود و برای کنترل وزن باید به مشاوره تغذیه مراجعه کرد.
وی به مردم توصیه کرد که برای سلامتی کلیه ها، مصرف کمتر پروتئین داشته باشند و از گوشت سفید و ماهی استفاده کنند، اگر افراد دیابتی دچار مشکل کلیوی شده اند حتی از مصرف ماهی هم بکاهند.
در همایش یک روزه پیشگیری از بیماری های دیابت و کلیه کارشناسان به تشریح علائم این بیماری ها و راه های جلوگیری از ابتلا به آنها برای حاضران سخن گفتند.
بیش از 500 نفر از شهروندان البرزی در این همایش حضور یافتند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.