معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت:  دست اندرکاران مدیریت بحران باید با فراگیری آموزش‌ها و حضور در مانورهای ویژه، برای مقابله با بحران ها آمادگی لازم را بدست آورند.

به گزارش ایلنا، خسرو ارتقایی در کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های البرز که صبح یکشنبه در پردیس دانشکده کشاورزی برگزار شد، با اشاره به اهمیت مدیریت بحران در البرز افزود: البرز در معرض حوادث طبیعی بسیاری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی مدیران از حادثه بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: مدیران باید بحران را بخوبی بشناسند و آمادگی لازم برای مواجهه با آن را داشته باشند.

ارتقایی با اشاره به حادثه سیل در یکی از شهرهای تهران گفت: این امر در فصل تابستان اتفاق افتاد و تعداد زیادی خودرو در سیل و ترافیک بودند که باید بهترین تصمیم اتخاذ می شد و به سختی از بحران رهایی یافتیم.

وی افزود: هر حادثه ای برنامه ریزی و اقدامی متناسب با نوع حادثه نیاز دارد که آموزش می تواند در این امر تاثیر بسزایی داشته باشد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه اولین برخورد با بحران سرنوشت ساز است اضافه کرد: مدیریت ریسک و شریان های حیاتی مبحث مهمی است که در این کارگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت : تصمیم گیری در خصوص بعد حقوقی حوادث و ضرورت برنامه ریزی برای عدم بازگشت به شرایط بحرانی از اهمیت بالایی برخوردار است و جستجو و نجات و اسکان در مدیریت بحران از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.