به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز یکشنبه در نشست کارگروه گردشگری البرز، افزود: زیرساخت های گردشگری استان با حضور بخش خصوصی تقویت می شود و اجازه ویلاسازی خصوصی را نباید در اراضی ملی استان داد.
وی ادامه داد: اماکن گردشگری البرز با هدف ارائه خدمات به عموم مردم ایجاد شود زیرا البرز ظرفیت های بزرگی در حوزه گردشگری دارد که تاکنون به نحو مطلوب مورد بهره برداری قرار نگرفته است.
نجفی گفت: از مسافران عبوری اکنون تنها ترافیک، آلودگی هوا و زباله نصیب البرز شده، بر این اساس ضرورت دارد که با برنامه ریزی دقیق و اهتمام ویژه برای رونق گردشگری در این استان اقدام کرد.
وی افزود: در این نشست برای ارتقا زیرساخت های ارائه خدمات در حوزه گردشگری از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت به عمل آمده تا ضمن بررسی طرح ها، موانع و مشکلات سر راه آنها با حضور مسئولان ذیربط حل شود.
استاندار البرز با اشاره به کلنگ زنی طرح دهکده سلامت در برغان اضافه کرد: این طرح مدت ها بلاتکلیف مانده بود که با بررسی بیشتر برای تسریع در روند و آغاز بکار آن اقدام شد.
وی گفت: بنا به تعهدات سرمایه گذار طرح، فاز اول این طرح توریستی،درمانی ظرف مدت یک سال به بهره برداری می رسد.
نجفی به لزوم تسریع در طرح ها و ضرورت جلوگیری از سنگ اندازی های اداری افزود: مسئولان باید پاسخگوی تعلل بی مورد در راه اندازی و ایجاد پروژه های مهم باشند.
وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت در اجرای تمام طرح های استان، رعایت الزامات زیست محیطی است چراکه تنفس هوای سالم و استفاده از محیطی عاری از زباله و آلودگی حق مردم البرز است.
استاندار البرز گفت: تا زمانی که در استان حضور دارم، مانع انتفاع خصوصی از بسترهای گردشگری و اراضی ملی البرز در قالب ساخت ویلاهای خصوصی خواهم شد، چراکه طرح های گردشگری استان باید برای عموم مردم تعریف شود.
وی افزود: ایجاد تله کابین در طالقان فرصت مناسبی برای رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و جذب گردشگر محسوب می شود از این رو از چنین طرحی که کمترین آلودگی زیست محیطی را به همراه دارد، استقبال می شود.
در این جلسه با حضور استاندار البرز 9 طرح حوزه گردشگری استان مطرح شد و موانع و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.