به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج: عباس زارع در بازدید از منطقه سرحدآباد گفت: سرحدآباد یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین محلات کرج است که به سبب خاک حاصلخیز و آبی که درگذشته در اختیار این منطقه بوده، باغ های بسیار سرسبز و پرمحصول دارد.
وی با ابراز تاسف از جداسازی بخش ارزشمندی از منطقه سرحدآباد در تقسیمات شهری یادآور شد: بخش ارزشمندی از منطقه سرحدآباد از مجموعه شهری کرج جدا و به مجموعه فردیس اضافه شده است که به مرور زمان شاهد تبعاتِ این جدایی خواهیم بود. با توجه به صحبت هایی که با اهالی سرحدآباد پایین داشتم، آنها هم از این جدایی و تفکیک راضی نیستند و علاقمند الحاق به شهر کرج هستند که باید در این خصوص تدبیری اندیشه شود که تبعات اجتماعی کمتری را با توجه به مدیریت دوگانه شهری شاهد باشیم.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به این که شهرداری کرج باید برنامه جامع حفاظتی نسبت به باغ های محله سرحدآباد تنظیم کند، تاکید کرد: این برنامه باید به صورت ویژه به حفظ و نگهداریدرختان چنار کهنسالی که بسیار زیبا، باشکوه و سرحال هستند و در جای دیگر شهر تکرار نشده است بپردازد ودر قالب این برنامه حفاظتی، ضمن تشویق باغداران و اعمال سیاست های درست به جهت توسعه درختکاری در این منطقه، باید آب مورد نیاز را نظیر شرایطی که در کلاک و خلج آباد در حال انجام است، به باغداران برساند.
زارع به عملیات عمرانی چند سال گذشته در این منطقه که خسارت های زیادی به کانال های آب رسانی وارد کرده نیز پرداخت و افزود: یکی دو کانال بر اساس فعالیت های عمرانی اطراف میدان شهید سلطانی مسدود شده و امکان انتقال و تامین حق آبه این منطقه را ندارد، شهرداری کرج موظف است تا قبل از فرا رسیدن زمانِ آبیاری نسبت به تامین آب مورد نیاز این منطقه اقدامات لازم را به کار ببندد.
این عضو شورای اسلامی شهر کرج نبود وسایل حمل و نقل عمومی حدفاصل سرحدآباد و شهر کرج را از دیگر مشکلات منطقه سرحدآباد برشمرد و گفت: فقدان وسایل حمل و نقل عمومی سبب به زحمت افتادن اهالی این منطقه در دستیابی به خدمات شهری شده است. همچنین ترافیک اطراف پل سرحدآباد با توجه به دور برگردان زیرپل در مجاورت خط آهن باعث ایجاد ترافیک های سنگین به خصوص در ایام پر تردد و تعطیلات می شود که مزاحمت هایی برای اهالی این منطقه ایجاد می کند که باید در خصوص این مشکلات، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی تدبیری اندیشیده و راهکار عملی در این خصوص ارائه دهند.
به گفته زارع؛ نکته دیگری که در بازدید از منطقه سرحدآباد هویدا شد نبود فضای سبز عمومی بود که در این خصوص از مسولان شهری می خواهم نسبت به انتخاب و تملک محلی مناسب جهت احداث پارک اقدام نمایند.
زارع کم تحرکی، اضافه وزن و نبود فضای مناسب برای ورزش همگانی را یکی دیگر از چالش ها و کمبودهای منطقه سرحدآباد برشمرد و خاطر نشان کرد: در بازدید از خانه بهداشت و در گفتگو با مسولان یکی از بزرگترین چالش های پیش روی ساکنان این منطقه را کم تحرکی، اضافه وزن و نبود فضای مناسب برای ورزش همگانی دیدم که از امیدوارم هر چه سریعتر نسبت به شناسایی پیاده راه مناسب و نصب دستگاه های سلامتی اقدامات مورد نیاز انجام شود. همچنین در خصوص در اختیار قرار دادن فضای ورزشی در سالن شهدای سرحد آباد برای بانوان این محله باید با سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کرج مکاتبات صورت گیرد تا بانوان هم فرصت ورزش کردن در محیطی آرام را داشته باشند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج به بیرون ماندن ریشه درختان چنار کهنسالی از خاک به سبب رانش زمین نیز اشاره کرد و یادآور شد: ریشه برخی از درختان چنار که در مجاورت رودخانه کرج قرار دارنداز خاک بیرون مانده و در خطر نابودی قرار دارند که سازمان سیما منظر و فضای سبز و شهرداری منطقه ۲ موظفند نسبت به بر طرف کردن این خطر، اقدامات لازم را انجام دهند. تعدادی از باغات این منطقه نیز رها شده اند که باید بر اساس قوانین شهرداری ها در خصوص اینگونه باغ ها اعمال قانون صورت گرفته و سازمان سیما منظر و فضای سبز در خصوص نگهداری از آنان اقدام نماید.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 914894
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.