جعفر مقیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور وحدت رویه برای ثبت نام نوآموزان دوره پیش دبستانی و دانش آموزان پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی 98-1397 ، شیوه نامه ای تهیه و به نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز ارسال شد.
وی به سن ورودی لازم التعلیمان برای ثبت نام در پایه اول و پیش دبستانی برای سال تحصیلی 98-97 اشاره کرد و اظهار داشت : حداقل سن دانش آموزان ورودی پایه اول ابتدایی را متولدین اول مهر ماه سال 1391 تشکیل می دهد.
وی سن ورود به دوره پیش دبستانی 2 را شامل نوآموزان شش ساله دانست و یادآورشد: متولدین دوم مهرماه سال 91 لغایت اول مهرماه 92 ذکر کرد.
مقیمی نوآموزان پنج ساله دوره پیش دبستانی1 را شامل متولدین دوم مهرماه سال 92 لغایت اول مهرماه 93 عنوان کرد.
وی انجام مراحل سنجش را برای ثبت نام دانش آموزان اول ابتدایی ضروری دانست و تصریح کرد: این سنجش در پایگاه های سنجش اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز دایر و انجام می شود.
این مسئول با بیان اینکه دوره پیش دبستانی در کاهش افت تحصیلی دانش آموزان نقش موثری دارد، ادامه داد: جمع آوری مشخصات دانش آموزان پایه اول فاقد تجربه پیش دبستانی، یکی از اهداف این شیوه نامه است که انتظار می رود بر اساس مفاد شیوه نامه، کارگروه معاونت آموزش ابتدایی مناطق و نواحی تابعه به همراه مدیران مدارس اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.
وی استفاده بهینه از فضاهای آموزشی به منظور اختصاص کلاس به دوره پیش دبستانی به منظور افزایش پوشش این دوره و کسب تجربه پیش دبستانی برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی را مورد تاکید قرار داد.
در مدارس ابتدایی استان البرز حدود 230 هزار دانش آموز دوره ابتدایی و پیش دبستانی تحصیل می کنند.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.