استاندار البرز گفت: برای ایجاد شهرک نساجی در البرز با جدیت وارد عمل شدیم و با تعامل و هم افزایی درصدد تحقق اهداف این بخش خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که امروز در استانداری البرز، برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور بخش خصوصی در جلسه، افزود: به طور قطع این حضور تاثیرگذار خواهد بود.
 
وی با اشاره به چالش های موجود در خصوص ارز در کشور ادامه داد: همه آگاهی دارند درآمدهای ارزی کشور مناسب است.
 
نجفی گفت: بسیاری از تلاطم های موجود در بازار ارز منشا روانی دارد که باید در نظر داشت پشت این موضوعات و ناآرامی ها اتاق فکری از سوی معاندان وجود دارد.
 
وی افزود: تمام بخش های دولتی و خصوصی استان که در بحث ارز متاثر هستند، می توانند پیشنهاد خود را برای برون رفت از موانع احتمالی مطرح کنند تا به دولت انتقال داده شود.
 
استاندار البرز وضعیت نساجی در استان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: به طور عمده با مشکل مواجه شدیم و فضای واردات کالاهای خارجی در روند مصرف تغییر ایجاد کرده است.
 
وی گفت: اکنون با توجه به شعار سال و چشم انداز دولت، فرصتی فراهم شده تا در صنعت نساجی دوباره با قدرت وارد عمل شویم و برندهای معروف و باکیفیت کار خود را آغاز کنند.
 
نجفی افزود: جلسات تخصصی و حضور فعال تشکل های تعاونی در خصوص احیا و تقویت صنعت نساجی باید شکل منسجم و قدرتمندی بگیرد.
 
وی با تاکید بر ضرورت پویایی بیشتر تشکل های خصوصی و تعاونی ها خاطرنشان کرد: گاهی بانک ها در سخت گیری برای ارائه تسهیلات محق هستند چراکه بازپرداخت نداشته اند ولی همچنان حامی تولیدکنندگان در این بخش هستیم.
 
استاندار البرز با بیان اینکه اکنون دولت به جد برای احیا و تقویت صنعت نساجی کشور وارد عمل شده، گفت: بیمه در این راستا با فراغ بال می تواند همراهی لازم را داشته باشد چراکه بستر تعامل و همراهی، مهیا است.
 
وی افزود: صنایع نساجی ظرفیت اشتغالزایی فراوانی دارد، از این رو باید برنامه های مربوطه در این بخش ارائه و عملیاتی شود.
 
نجفی ادامه داد: برای ایجاد شهرک نساجی در البرز با جدیت وارد عمل شدیم و با تعامل و هم افزایی درصدد تحقق اهداف این بخش خواهیم بود.
 
وی با اشاره به بحران آب و ورود تاثیرگذار بخش خصوصی در این امر گفت: در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید همه اندیشه های بخش خصوصی در استان و خارج کشور بعنوان یک فرصت مورد بررسی قرار گیرد.
 
استاندار البرز افزود: بدنبال افزایش درآمدهای استان هستیم و در این راستا شعار و وعده چاره کار نیست بلکه باید تاثیر جلسات و مصوبات، در عمل برای مردم ملموس باشد.
 
وی اضافه کرد: در بافت‌های فرسوده که یکی از دغدغه های بزرگ استان محسوب می شود در البرز فرصتی از سوی دولت ایجاد شده که ضرورت دارد بخش خصوصی وارد عمل شود.
 
استاندار البرز با اشاره به عدم تناسب امکانات با رشد جمعیت در استان گفت: در این بخش اتاق بازرگانی با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی باید در جهت ارتقا و تقویت زیرساخت های استان گام بردارد.
 
وی افزود: جلسات و برنامه های استان باید نمود عینی و بازخورد مشهودی در روند تحولات استان داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.