بشر خسته از ظلم و جور قدرت های استکباری و بی عدالتی ها، امروز بیش از هر زمان دیگری انتظار می کشد تا مصلح کل، آن ماه نمونه رخ بنماید و بت های زمین را سرجایشان بنشاند.
اعتقاد به ظهور منجی متعلق به همه ادیان و مذاهب است زیرا بار بی عدالتی بر گرده همه بشریت سنگینی می کند و این مایه بسی خوشوقتی است که ما شیعیان هدایت کننده جهان در مسیر درست را به خوبی می شناسیم و پیرو و یاری دهنده ایشان هستیم.
شرایط امروز جهان و زورگویی و تجاوز آشکار قدرت های جهانی به حقوق انسان ها و بی تفاوتی مدعیان حقوق بشر و جانبداری برخی از دولت های کشورهای اسلامی از متجاوزان باعث شده تا بشارت آمدن منجی بیش از اعصار دیگر مطرح شود.
مهدی موعود (عج) منجی جهانی است و آمدنش نویدبخش هوایی تازه بر جان بشریت و رهایی انسان از ستم مستبدان خواهد بود و ترس از ظهور منجی است که دشمنی ها علیه پیروان صدیق مصلح کل روزافزون کرده است.
مقدمه سازی برای ظهور مهدی (عج) از ضروریات دوران پیش از حضور آن حضرت محسوب می شود و این تصور که چون جهان پر از ظلم و ستم شود مقدمات ظهور فراهم خواهد شد و نباید اقدامی کرد، تفکری باطل است.
حکومت جهانی امام عصر (عج) عدالت گستری خواهد کرد اما انسان ها نیز باید خود را برای پذیرش عدالت مهیا سازند و امروز بسیاری از مردم برقراری عدالت را نمی پذیرند که باید در اصلاح جامعه خود بکوشیم تا عدالت بخشی از زندگی مردم و خواست آنان باشد.
برای دستیابی به این هدف باید بازنگری در زندگی خود داشته باشیم. منتظر واقعی باید شیوه زندگی خود به گونه ای اصلاح کند که پذیرش روش های عدالت گسترانه منجی را داشته باشد.
حضرت ولی عصر (عج) معنویت را به عنوان عنصری گمشده در زندگی بشریت جاری خواهند ساخت و به واسطه بهره مندی از نصرت الهی گام در اصلاح جهان بر می دارند و علاوه بر این بر پایه علوم و دانش روز بنیان محکمی را پایه گذاری کرده و احکام معطل مانده اسلام را اجرا خواهند کرد.
همه جهان نوای الهی خود را از کنار کعبه خواهد شنید که 'الا یا اهل العالم انا بقیه الله' زیرا امام عصر (عج) نجات دهنده همه انسان ها خواهد بود. با نگاهی عالمانه به موضوع ظهور باید تلاش کنیم تا مقدمات حضور حضرت را فراهم کنیم.
یکی از اهداف اولیه انقلاب اسلامی نیز ایجاد حکومت جهانی اسلام است که این چنین با خصومت دشمنان مواجه شده است. تنها دعا کردن برای ظهور حضرت کافی نیست بلکه باید گام های بلندی برداریم و خود و جامعه را آماده سازیم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در این باره گفت: آماده باش برای این رویداد بزرگ از وظایف همه شیعیان است و کار فقط با دعا درست نمی شود، انقلاب اسلامی دراین مسیر حرکت کرده و دشمنان برای سلطه بر جهان اسلام مخالف حرکت انقلاب اسلامی هستند.
وی گفت: دشمنان برای جلوگیری از حرکت انقلاب اسلامی، دست به تحریف انقلاب و اسلام می زنند تا از وقوع این جریان مهم جلوگیری کنند.
سید محمدمهدی میرباقری نماینده استان البرز در مجلس خبرگان رهبری نیز در سلسله سخنرانی خود در خصوص ظهور، می گوید: انتظار فرج که افضل اعمال امت است، عملی در عرض سایر اعمال مانند نماز و روزه نیست، بلکه یک رویکرد به دوره ظهور است که همه ساحت های زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می دهد؛ لذا انتظار، یک عبادت فراگیر نسبت به عبادت های دیگر محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: انتظار یعنی اینکه همه شؤون زندگی، اعم از فردی، خانوادگی، صنفی، اجتماعی و تاریخی و همه ابعاد حیات از اخلاق تا اندیشه و فرهنگ و مناسبات و ساختارهای اجتماعی و علم و تکنولوژی و حکومت داری و تمدن سازی، بر مدار عصر ظهور تدبیر و برنامه ریزی شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انتظار یک رویکرد جمعی است و حقیقت جمعی ما باید یک حقیقت منتظر باشد. باید اجتماع قلوب بر مطالبه ظهور واقع شود، نه اینکه افراد منتزع از هم منتظر باشند. انتظار، یک پرستش و عبادت مشاع تاریخی است که همه ما باید در آن نقش ایفا کنیم.
وی ادامه داد: یک نسل نمی تواند بنای عصر ظهور را اقامه کند. نسل ها هر کدام سنگ بنایی می گذارند؛ سپس معماری می شود و در عصر ظهور به وسیله حضرت بقیه الله (عج)، به اتمام و اکمال می رسد.
میرباقری گفت: بنای عظیم عصر ظهور که کاخ رفیع عبادت است و توحید در آن محقق می شود، بنایی است که همه تاریخ در آن مشارکت دارند و هم افزایی می کنند. انسان و جامعه منتظر، انسان و جامعه ای است که سهم و نقش خود را در بنای تاریخی عصر ظهور ایفا می کند و این همدلی، همفکری و همکاری یک جبهه عظیم تاریخی را رقم می زند.
1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.