مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: در پی ورود سامانه بارشی جدید به شهرداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و... آماده‌باش اعلام شد.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرور با اعلام این خبر افزود: با پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان و ورود سامانه جدید بارشی و همچنین براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی از اواخر روز دوشنبه دهم اردیبهشت‌ماه تا اوایل روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت، آسمان استان نیمه ابری تا ابری و مه آلود، رگبار شدید باران به صورت پراکنده خواهد بود.وی افزود: این وضعیت به ویژه در نواحی هم مرز با استان تهران، در ارتفاعات و جاده های کوهستانی با بارش پراکنده و ساعتی برف، تگرگ، وزش باد و رعد و برق همراه است؛

مهرور گفت: فرمانداری‌ها؛ شهرداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و... ضمن اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم مدیریتی، اقدامات ذیل را معمول کنند:

1 - اطلاع‌رسانی به شهروندان برای خودداری از سفر غیر ضروری به‌دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در مناطق یاد شده.

2 - اطلاع‌رسانی به شهروندان برای خودداری از سفر غیر ضروری به‌دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه به سبب بارش باران و برف در جاده‌های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب.

3 - اطلاع‌رسانی به شهروندان برای همراه داشتن تجهیزات(لباس گرم، وسایل‌گرمایشی، مواد غذایی کافی و...).

4 - پاکسازی جاده‌های بین شهری و معابر عمومی، مسیل‌ها، انهار و زیر پل‌ها.

5 - عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها و فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و خودداری از برپایی چادرهای مسافرتی.

6 - صدور پیش‌آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه‌های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری و...  برای رعایت اصول ایمنی در تمام موارد به‌ویژه خسارات ناشی از یخبندان، تجمع سنگین بارش تگرگ و خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها.

7- آمادگی کامل شورای هماهنگی شهرستان‌ها، شهرداری‌ها و تمام دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و... به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم برای فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری‌شدن سیل، ریزش کوه، وزش باد، بیمه محصولات و کاهش خسارات ناشی از یخبندان و یا هرگونه حادثه احتمالی و همچنین پیش یینی اقلام امدادی و محلهای اسکان اضطراری.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.