مهدی مهرور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی از اواخر امروز آسمان استان نیمه ابری تا ابری و مه آلود، رگبار شدید باران و بارش برف در ارتفاعات شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: این وضعیت به ویژه در نواحی هم مرز با استان تهران، در ارتفاعات و جاده های کوهستانی با بارش پراکنده و ساعتی برف، تگرگ، وزش باد و رعد و برق همراه است.
وی تاکید کرد: تمام فرمانداری ها،شهرداری ها، دستگاه های اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی باید تمهیدات و تدابیر لازم مدیریتی را اتخاذ کنند.
مهرور، اطلاع رسانی به شهروندان برای خودداری از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل ها، رودخانه های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در مناطق یاد شده را از دیگر هشدارها دراین زمینه برشمرد.
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی به شهروندان برای خودداری از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه به سبب بارش باران و برف در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب نیز ضروری است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، اطلاع رسانی به شهروندان را برای به همراه داشتن تجهیزات (لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی) از دیگر نکات مورد توجه عنوان کرد.
وی اضافه کرد: عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها ، فنس های فلزی، پهنه های آبی و خودداری از برپایی چادرهای مسافرتی نیز باید مورد توجه مسافران به استان البرز قرار گیرد.
مهرور گفت: صدور پیش آگاهی از طرق مختلف به ویژه رسانه های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری برای رعایت اصول ایمنی در تمام موارد به ویژه خسارات ناشی از یخبندان، تجمع سنگین بارش تگرگ و خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه ها از نکات مهم ایمنی دراین زمینه به شمارمی رود.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.