به گزارش ایرنا، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در گرمدره کرج بیان داشت: ایده راه اندازی نخستین مرکز تهیه غذای بیماران با مشارکت بخش خصوصی در چند سال اخیر مورد توجه وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت که اکنون به ثمر نشسته است.
وی گفت: افزایش این مراکز موجب می شود تا ضمن جمع آوری آشپزخانه ها در مراکز درمانی دولتی، فضاهای خدمات درمانی و تخت های بیمارستانی توسعه پیدا کند.
وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه تعداد تخت های بیمارستانی در کشور کافی نیست، افزود: راه اندازی مراکز تهیه غذای بیمار افزون بر توسعه خدمات درمانی، مشکلات تهیه و توزیع غذای بیماران را برطرف می کند.
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد که نباید وقت مسئولان بیمارستان ها صرف مسائل فرعی شده و اهداف اصلی و تخصصی به حاشیه برود.
وی بیان داشت : انتظار می رود بخش خصوصی با ورود به فعالیت های فنی بیمارستان های دولتی از حجم کاری این مراکز بکاهد .
وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: بخش خصوصی باید مورد حمایت بخش های مختلف دولتی قرار بگیرد و زمینه رشد این بخش فراهم شود.
قاضی زاده هاشمی گفت: بهترین پزشکان کشور به عنوان روسای بیمارستان ها و مراکز درمانی نباید وقت آنها صرف کارهای روزمره اداری شود و بیماران نتوانند از خدمات آنها بهره کافی ببرند.
نخستین مرکز تهیه غذای بیمار کشور با ظرفیت روزانه 30 هزار پرس غذا و 250 فرصت شغلی امروز با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و استاندار البرز در گرمدره کرج راه اندازی شد.
برای راه اندازی این مرکزبا زیربنای 3 هزارو600 متر مربع افزون بر 60 میلیارد تومان از محل سرمایه های بخش خصوصی هزینه شده است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.