به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ قاسم رحیمی در جلسه هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: در ارزیابی میدانی فضای عمومی استان‌ها که به دستور مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای هم‌افزایی میان سازمان‌های تابعه و بررسی شاخص‌های 45 گانه فضای عمومی و 10 اداره کل اجرایی در 31 استان کشور صورت گرفته شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرده است.

وی تصریح کرد: کسب این افتخار بزرگ نشانگر تعامل و همکاری و ارتباط سازنده دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت متبوع در استان اردبیل با یکدیگر و عملکرد مطلوب هریک از این ادارات کل در حوزه رسالت و وظایف سازمانی خود است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری خبر داد و افزود: زمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال 95 کاهش چشمگیری داشته است به طوری که زمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف از 31 روز به 16 روز کاهش یافته است.

رحیمی از واگذاری بخشی از امور روابط کار به بخش خصوصی، افزایش تعداد هیئت‌های حل اختلاف از 11 به 16 مورد، الکتریکی نومدن سامانه رسیدگی به شکایات و راه‌اندازی سامانه پیامکی خبر داد و گفت: تعداد بازرسان کار استان اردبیل به منظور کاهش حوادث ناشی از کار در محیط‌های کاری از 13 به 28 نفر افزایش یافته است.

وی از تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال و تشکیل 38 واحد روستا تعاون و دو تعاونی توسعه و عمران در سطح استان خبر داد و بین کرد: ساماندهی تشکلات تعاونی‌ها و تعاونی‌های مرزنشین نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: از محل اعتبارات اشتغال فراگیر تعداد دو هزار و 800 طرح سرمایه‌گذاری با اعتباری بالغ بر 780 میلیارد تومان در کارگروه تخصصی اشتغال استان به تصویب رسیده و به بانک‌های عامل ارسال شده است.

رحیمی اظهار کرد: 60 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده و نرخ سود این تسهیلات چهار درصد در مناطق روستای مرزی، 6 درصد در مناطق روستایی عادی و 10 درصد در مناطق زیر 10 هزار نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل درباره اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی در سطح استان بیان کرد: تاکنون برای یک هزار و 880 نفر در استان تسهیلات قرض‌الحسنه به میزان 120 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی توجه به بخش رفاهی کارگران را یکی دیگر از وظایف این اداره کل برشمرد و گفت: در سال گذشته تعداد چهار هزار و 379 نفر از کارگران استان از تسهیلات رفاهی، زیارتی بهرمند شدند و تعداد 250 نفر از کارگران استان به همراه خانواده از استراحتگاه‌های رفاه اجتماعی در سطح کشور استفاده کردند.

رحیمی از برگزاری مسابقات ورزش کارگری در سطح استان و کشوری خبر داد و افزود: 27 مدال ملی و جهانی دستاورد این رقابت‌ها بود که 7 مدال کسب شده توسط کارگران استان، مدال جهانی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل الکترونیکی کردن پرونده‌های روابط کار و پرسنلی، ایجاد نظم و انظباط مالی، استقرار منبع تامین برق انرژی خورشیدی در اداره کل، استقرار میز خدمت و اخذ مجوز ساختمان جدید اداره کل را از دیگر اقدامات انجام شده در این مجموعه عنوان کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 911270
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.