آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی عصر جمعه در کنگره شهدای دانش آموز استان البرز که در سالن ارشاد کرج برگزار شد، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید به گونه ای باشد که با انجام کارهای فرهنگی گسترش یابد تا کودکان، نوجوانان و جوانان حداقل از شهدای شاخص شناخت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس 36 هزار دانش آموز شهید شدند، خاطر نشان کرد: دانش آموزان برای آگاهی بیشتر با این فرهنگ که در خلق آن دانش آموزان کشور ایفای نقش کردند باید مطالعه داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز شهدا را رهروان ولایت دانست و یادآور شد: دانش آموزان به خصوص دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان می بایست در مسیر افزایش شناخت دانش آموزان در مدارس نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت گام های اساسی بردارند.
حسینی همدانی در ادامه سخنانش به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که از دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی به عنوان نجات غریق نام بردند اشاره کرد و اظهار داشت: دانش آموزان عضو این اتحادیه باید زمان شناس باشند و برای رشد فکری، اعتقادی، برنامه ریزی و مطالعه تلاش کنند.
وی ورزش، تهذیب و علم را از محور های مهم رشد در گروه سنی دانش آموزان ذکر کرد و افزود: دانش آموزان عضو این اتحادیه برای تقویت قوای جسمی، فکری ، اخلاقی و رفتاری خود بکوشند تا در مسیر فرهنگ ایثار و شهادت موفق عمل کنند.
نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنانش به پای کار آمدن دشمن با همه توانش در میدان مبارزه جبهه ای با ایران پرداخت و اضافه کرد: برای مقابله با دشمن باید با قدرت و با بصیرت عمل کرد.
امام جمعه کرج در ادامه ضمن تبریک روز جوان به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع) به دانش آموزان کرد: از بزرگان دین و شهدا در زندگی الگو بگیرند و ولایت مدار باشند.
حسینی همدانی تصریح کرد: غفلت ، بیکاری و تنبلی برای جوان سم است لذا برای خروج از این وضعیت همه باید مشارکت کنند و به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی توجه کنند.
وی تاکید کرد: در بخش فضای مجازی نیز باید هوشیارانه عمل کرد زیرا دشمن به دنبال باور و اعتقادات دینی ملت ایران به ویژه در گروه سنی نوجوان و جوان است.
در این آیین دانش آموزان دلنوشته به همکلاسی های آسمانی را امضاء کردند و از دانش آموزان برتر البرز در نمایشگاه مدرسه انقلاب نیز تجلیل شد.
در حاشیه این کنگره نمایشگاه کتاب نیز برپا شد.
استان البرز در دوران دفاع مقدس 332 شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کرد.
استان البرز حدود 8 هزار دانش آموز عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.