به گزارش ایرنا،محمدرضا ترابی روز پنجشنبه در همایش دیابت که در سالن همایش ولایت شهرستان فردیس برگزار شد، با بیان اینکه پیشگیری و آموزش از هدر رفت هزینه های کشور جلوگیری می کند، افزود: پس از طرح تحول سلامت،‌53 پایگاه سلامت در فردیس به صورت بلوک بندی شده راه اندازی شده است.
وی در ادامه افزود: این پایگاه ها به صورت تمام وقت به شهروندان خدمات رسانی می کنند و شهروندان می توانند برای تشکیل پرونده الکترونیکی به این پایگاه ها مراجعه کنند.
وی آمار مرگ و میر توسط بیماری های غیر واگیر را 98 درصد اعلام کرد و گفت: دیابت، فشار خون، چربی از مهم ترین بیماری های غیر واگیر است که مردم به آن مبتلا می شوند و پیشگیری از آن راهی جز آموزش ندارد.
وی یکی از علل دیابت را فشار خون دانست و تاکید کرد: سازمان دیابت جهانی برای پیشگیری از این بیماری به همه کشور ها برنامه هایی تحت عنوان آموزش و پیشگیری اعلام کرده است.
ترابی ، با اشاره به اینکه در حال حاضر سن دیابت از 40 تا 59 سال است و طبق آمار این سن در حال پایین آمدن است، گفت: در صدد هستیم با آموزش و پیشگیری این سن را به 60 تا 79 سال برسانیم.
به گفته ترابی پایگاه های سلامت شبکه بهداشت و درمان فردیس آزمایش قند و چربی را به صورت رایگان انجام می دهند و از شهروندان می خواهیم به این پایگاه ها مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه می خواهیم کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس را راه اندازی کنیم، گفت: با این اقدام همه شهروندان فردیسی دارای پرونده سلامت خواهند بود و هنگامی که به پزشک مراجعه می کنند، تاریخچه سلامت آنها به پزشک ارجاع داده می شوند.
ترابی افزود: افرادی که از لحاظ اقتصادی کمبود بیشتری دارند، بیشتر دچار این بیماری می شوند که اگر این بیماری کنترل نشود قطعا مرگ و میر بیشتری خواهیم داشت.
7413/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.