مسعود مهران نیا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 50 هزار دانش آموز البرزی درمرحله آموزشگاهی و منطقه ای مسابقات سی و ششمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز این استان شرکت کردند.
وی اظهار کرد: این دوره از مسابقات با هدف تشویق و ترغیب دانش آموزان به سمت فرهنگ قرآنی، ایجاد انس با قرآن و توسعه مفاهیم قرآن در بین دانش آموزان به اجرا درآمد.
وی بیان داشت: این دوره از مسابقات در دو مرحله مسابقات آوایی و پژوهشی که شامل قرائت تحقیق،قرائت ترتیل،حفظ عمومی،حفظ ویژه، اذان و مداحی ،احکام، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و انشاء نماز در بین دانش آموزان و معلمان عملیاتی شده است.
وی یادآورشد: مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز به مدت ده روز در کانون فرهنگی تربیتی شهید محمد حسین فهمیده در کرج با مشارکت بالای دانش آموزان ،مربیان و داوران قرآنی برای انتخاب نفرات در مرحله کشوری در حال انجام است.
مهران نیا تصریح کرد: در این مرحله از مسابقات نیز 200 معلم البرزی شرکت کردند.
وی با اشاره به اینکه 100 مربی قرآنی داوری این دوره از مسابقات را در البرز برعهده دارند، خاطر نشان کرد: در مرحله استانی 2 هزار نفر به رقابت می پردازند و نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز راه می یابند.
وی ادامه داد: دانش آموزان البرزی در سال گذشته موفق به کسب 8 رتبه کشوری در مسابقات قرآن ، عترت و نماز شدند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.