علی رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج افزود: این اردوگاه ها با هدف توجه به نقش مهم اردوهای تربیتی در رشد شخصیتی ، اجتماعی و مهارت آموزی دانش آموزان آماده شد.
وی با اشاره به اینکه اردوهای دانش آموزی امسال به صورت منطقه‌ای در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این اقدام فرهنگی - تربیتی، سلامت و ایمنی دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.
رمضانی درادامه به نقش مهم مشارکت خانواده ها و خیرین در برگزاری اردوهای دانش آموزی در کشور پرداخت و یادآور شد: در اجرای برنامه های اردویی آموزش و پرورش با کمبود بودجه و امکانات مواجه است.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای شرکت هر یک از دانش آموزان در اردوهای فرهنگی - تفریحی باید بین 10 تا 15 هزار تومان بودجه در نظر گرفته شود.
رمضانی ، شعار وزارت آموزش و پرورش در برگزاری اردوها را امنیت دانش‌آموزان ذکر کرد و ادامه داد: در تدوین دستورالعمل جدید اردوهای دانش‌آموزی از نظرات کارشناسان و صاحبنظران تعلیم و تربیت استفاده شده است.
مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از اردوهای دانش آموزی به عنوان یک مجموعه تربیتی - مهارتی یاد کرد و گفت : دانش‌آموزان در اردوها یک فضای صمیمی و جامعه‌ محور پرورشی را تجربه می کنند و در واقع درس زندگی و ارتباطات اجتماعی را فرا می گیرند.
رمضانی افزود: هر ساله برنامه‌های متعددی برای فراگیری مهارت‌های زندگی و اجتماعی توسط دانش آموزان اجرا می شود.
وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در این بخش، برگزاری اردوهای تربیتی، آموزشی و سیاحتی است که نمونه عالی آن را می‌توان در اعزام دانش‌آموزان به سرزمین‌های نور مشاهده کرد.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست دربخش برگزاری اردوهای دانش‌آموزی اقدام کند لذا در این بخش نیاز به مشارکت همه جانبه خانواده ها و خیرین نیک اندیش داریم.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.