به گزارش ایرنا، خسرو ارتقایی در جلسه اضطرار شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که عصر دوشنبه به دلیل بارش برف و بحران های ناشی از آن در البرز برگزار شد، با بیان اینکه پیش بینی ها و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران استان به درستی صورت گرفت، افزود: بر این اساس بر ضرورت آماده باش تمامی دستگاه های خدماتی، امدادی و شهرداری ها تاکید شده بود.
وی ادامه داد: بارش برف در این فصل ویژگی های خاص خود را دارد و به طور قطع بحران هایی نیز ایجاد خواهد کرد، اکنون درختان دارای برگ هستند و با برف سنگین شده و مقاومت خود را از دست دادند، همچنین به مزارع و اراضی کشاورزی که زیر کشت بودند نیز آسیب وارد شد.
ارتقایی گفت: مشکل اساسی که به واسطه سقوط درختان و برخی عوامل ناشی از برف ایجاد شد، قطع برق در برخی مناطق استان بود که برای این امر 80 تیم استانی و 7 تیم نیز از استان های همجوار وارد عمل شدند.
وی افزود: اکنون ضرورت دارد که نهادهای مردمی و تمامی مسئولان برای مساعدت جهت پاکسازی درختان و شهر وارد عمل شوند چراکه در تمامی کشورهای دنیا مردم همپای مسئولان برای حل مشکلات ناشی از بحران ها وارد عمل می شوند.
معاون استاندار با بیان اینکه تدابیر لازم اتخاذ شده و تمامی دستگاه های عضو مدیریت بحران در آماده باش کامل قرار دارند اضافه کرد: مساعدت مردم می تواند در جهت همکاری با مسئولان باشد چراکه توجه و عمل به هشدارها و تدابیر اعلام شده، راهگشا خواهد بود.
وی گفت: طی هماهنگی که با شرکت برق استان صورت گرفته، مشکل قطعی برق به طور کامل تا 2 ساعت دیگر رفع می شود.
ارتقایی افزود: از اداره کل راهداری استان نیز انتظار می رود در اسرع وقت نسبت به پاکسازی و برفروبی جاده اقدام کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز نیز در این جلسه با بیان اینکه طبق پیش بینی های صورت گرفته هشدارهای لازم به دستگاه ها و شهرداری ها داده شده بود افزود: تکالیف و وظایف هر دستگاهی مشخص است.
مهدی مهرور خاطرنشان کرد: یکی از موانعی که همواره در بحران ها وجود دارد، سوخت است، از این رو ضرورت دارد تمهیدات لازم جهت تامین سوخت در مواقع اضطراری اندیشیده شود.
وی افزود: تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی و شهرداری ها باید در آماده باش کامل قرار داشته و در شرایط فعلی با هم پوشانی نسبت به حل مشکلات موجود اقدام کنند.
1535/7411
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.