محمدتقی صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ما در این پژوهشگاه برای تغییر رویکرد خود جهت بالابردن راندمان پژوهشگاه، دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی و تغییر نگاه نسبت به سرمایه گذاری، نیاز به تغییر ساختار داشتیم که این مهم را شروع کرده ایم.
وی افزود: با توجه به شعار سال جاری مبنی بر حمایت از تولید داخلی و به منظور افزایش درآمدها و افزایش تولید محصولات فناورانه که اولویت این پژوهشگاه است، تغییر ساختار متناسب با نحوه کار که پروژه ای شدن، محصول محورشدن، کاربردی کردن تحقیقات و در راس آن تکلیف بین المللی کردن پژوهشگاه از طرف وزارت است، را آغاز کرده ایم.
وی ادامه داد: زیرساخت های این کار آماده شده و برای کمک به اساتید که بتوانند علاوه بر دانش و آگاهی، تجربه بیشتری کسب نمایند، اولویت را بر کار گروهی و پروژه محوری قرار دادیم و در این خصوص گرنت امسال را به صورت گروهی تقسیم خواهیم کرد.
رییس پژوهشگاه مواد و انرژی با بیان اینکه محور کار ما، تولید فناوری برای تولید داخل است، اعلام کرد: با توجه به نیاز به سرمایه گذاری در تولید فناورانه و تامین منابع جهت پژوهش شرکت سرمایه گذاری در حوزه مواد و انرژی با تصویب هیات امناء سرمایه گذاری در قسمت پژوهش و نیز تجهیزات را شروع کردیم.
صالحی افزود: این شرکت با عنوان شرکت مادر تخصصی پیشتازان نوین مواد و انرژی فعالیت خود را در سال قبل شروع کرده است.
وی اظهار داشت: فعالیت ها در بخش کارهای علمی با محوریت اعضای هیات علمی و در بخش اداری، پشتیبانی و خدمات آزمایشگاهی با محوریت مدیریت بخش خصوصی، انجام می شود که با این کار هم با کاهش هزینه ها روبرو خواهیم بود و هم راندمان کار را بالا می بریم.
رییس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: اینکه به پژوهش نگاه سرمایه گذاری داشته باشیم و با منطق سرمایه گذاری به پژوهش و فناوری نگاه کنیم، باعث خواهد شد در میان مدت و بلندمدت هم پژوهشگران و هم پژوهشگاه و هم کشور از نتایج آن بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: ما در وضعیتی هستیم که باید این گذر را با همکاری همه داشته باشیم و به فاز سرمایه ای در پژوهش و تولید فناوری در بخش دولتی و خصوصی برسیم.
صالحی ادامه داد: باید همیشه به محصول نهایی فکر کنیم، با این نگاه که محصول نهایی به تولید منتهی شود تا بدین طریق بتوانیم از تولیدات داخلی حمایت و سرمایه گذاری کنیم.
صالحی تاکید کرد: هدف ما در این شرکت، تولید فناوری و تولید داخلی است به طوری که سالانه به تعداد اعضای هیات علمی، محصولات فناورانه داشته باشیم.
وی ادامه داد: ما می خواهیم سرمایه گذاری در تجهیزات را افزایش دهیم و تجهیزاتی که راندمان بالایی داشته باشد را خریداری کنیم تا از درآمد آنها بتوانیم تسهیلات خرید آن تجهیزات را پرداخت کنیم.
پژوهشگاه مواد وانرژی در مشکین دشت فردیس استان البرز مستقر است.
7413/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.